Goal of this report is the study of the global loads acting on a semi displacement hull for various speeds. Besides the traditional measures of most popular quantities in a sea keeping test (pitch, heave and roll motions), here the forces and the moments agents on the model are measured and analyzed. The effects on global loads of the interaction with the incident wave system are studied for various speeds and heading angles in order to estimate the influence of these parameters on the maneuvering behavior of the ship.

Scopo del presente rapporto è le studio dei carichi globali che agiscono su un nave semidislocante per diverse velocità. Oltre alle misure tradizionali di una prova di tenuta al mare (moti di beccheggio, sussulto e rollio) vengono misurate ed analizzate le forze ed i momenti agenti sul modello. Gli effetti sui carichi globali dell'interazione con il sistema ondoso vengono studiati per diverse velocità ed angoli di rotta per valutare l'incidenza di questi parametri sul comportamento in manovra della nave.

Prova di manovrabilità in onda su uno scafo semidislocante.

Fabbri Luigi;Ugolini Alberto;Lugni Claudio
2009

Abstract

Goal of this report is the study of the global loads acting on a semi displacement hull for various speeds. Besides the traditional measures of most popular quantities in a sea keeping test (pitch, heave and roll motions), here the forces and the moments agents on the model are measured and analyzed. The effects on global loads of the interaction with the incident wave system are studied for various speeds and heading angles in order to estimate the influence of these parameters on the maneuvering behavior of the ship.
2009
Istituto di iNgegneria del Mare - INM (ex INSEAN)
Scopo del presente rapporto è le studio dei carichi globali che agiscono su un nave semidislocante per diverse velocità. Oltre alle misure tradizionali di una prova di tenuta al mare (moti di beccheggio, sussulto e rollio) vengono misurate ed analizzate le forze ed i momenti agenti sul modello. Gli effetti sui carichi globali dell'interazione con il sistema ondoso vengono studiati per diverse velocità ed angoli di rotta per valutare l'incidenza di questi parametri sul comportamento in manovra della nave.
Maneuvrability
PMM experiments
High Speed Vessels
Waves
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14243/203900
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