The results of the study on resistance performance of various canoe body surface finish conditions are presented, in order to determine their class merit in calm water towing conditions. For this purpose the sailing yacht 1:3 scale model C.2349 (TH03A) of the America's Cup Class (ACC) is used. The model belongs to the generation of hulls designed for the America's Cup 2000 PRADA Challenge. The experimental technique used is the so called partially restrained model. The model is free to heave and pitch, but restrained in the other motions.
Sono presentati i risultati dello studio sulle prestazioni in rimorchio di varie finiture superficiali. Per tale scopo è stato utilizzato il modello in scala 1:3 di barca a vela C.2349 (TH03A) di Classe Coppa America. Il modello appartiene alla generazione di scafi disegnati per la sfida di PRADA alla Coppa America 2000. La tecnica sperimentale utilizzata è quella del modello parzialmente vincolato. Il modello è libero nel moto di sussulto e beccheggio e vincolato in tutti gli altri moti.
Tank tests on ACC Yacht models for PRADA Challenge 2003, TR- No. 4/C2349
2002
Abstract
The results of the study on resistance performance of various canoe body surface finish conditions are presented, in order to determine their class merit in calm water towing conditions. For this purpose the sailing yacht 1:3 scale model C.2349 (TH03A) of the America's Cup Class (ACC) is used. The model belongs to the generation of hulls designed for the America's Cup 2000 PRADA Challenge. The experimental technique used is the so called partially restrained model. The model is free to heave and pitch, but restrained in the other motions.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


