Towing-tank resistance and self-propulsion tests, as well as pressure measurement experiments, are presented for the model of submarine C.2024. The tests are performed to determine the hydrodynamic characteristics in submerged conditions, as well as the axial wake at the disk propeller. The 6-component balance Remmers R-62 for submerged bodies was used in the experiments. The axial wake was measured with a rake of pitot tubes connected to pressure transducers through a pipe system placed inside the model and the towing strut.
Sono presentati i risultati delle prove di rimorchio, autopropulsione e rilievo di scia assiale a quota profonda, eseguite sul modello di carena C.2024, geosim del sommergibile S90. Le prove sono state eseguite per determinare le caratteristiche idrodinamiche a quota profonda e determinare la scia nominale al disco elica per il progetto dell'elica definitiva. Per le prove è stata utilizzata la bilancia a 6 componenti Remmers R-62 per corpi immersi con modello vincolato. La scia è stata misurata con un rastrello di tubi di pitot collegato ai trasduttori di pressione tramite un sistema di tubi che corre all'interno del modello e del braccio di traino.
Prove di rimorchio, autopropulsione e rilievo di scia assiale, Rapporto di prova n° 14/2024/I
1987
Abstract
Towing-tank resistance and self-propulsion tests, as well as pressure measurement experiments, are presented for the model of submarine C.2024. The tests are performed to determine the hydrodynamic characteristics in submerged conditions, as well as the axial wake at the disk propeller. The 6-component balance Remmers R-62 for submerged bodies was used in the experiments. The axial wake was measured with a rake of pitot tubes connected to pressure transducers through a pipe system placed inside the model and the towing strut.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.