An exhaustive experimental campaign on a displacement hull of a new Italian Navy Patrol Boat have been performed. Different shapes for a bow are tested in several sea states and cruise speeds. The optimization has been carried out analyzing the response amplitude operators of the main degrees of freedom (heave and pitch)and the recording of accelerometers installed in prescribed positions inside the model.
Una dettagliata campagna sperimentale su uno scafo dislocante di un nuovo pattugliatore della Marina Militare Italiana è stata eseguita. Sono stati provati due bulbi in diverse condizione di mare e di velocità di crociera. L'ottimizzazione si è basata sull'analisi degli operatori di risposta dei moti di sussulto e beccheggio e sull'analisi dei tracciati registrati da accelerometri posizionati in prescritte zone del modello.
Towing Tank Test: Optimization in Waves - C2599 14CT15 RAP02
Fabbri Luigi;Spurio Luca;Sale Mauro;Palini Massimo;Guerra Massimo;D'Addeo Luigi
2016
Abstract
An exhaustive experimental campaign on a displacement hull of a new Italian Navy Patrol Boat have been performed. Different shapes for a bow are tested in several sea states and cruise speeds. The optimization has been carried out analyzing the response amplitude operators of the main degrees of freedom (heave and pitch)and the recording of accelerometers installed in prescribed positions inside the model.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.