This docufilm focuses on the pièce "The Dragon Can't Dance", by the Trinidadian Earl Lovelace, premiered in Hartford (Connecticut) at the World Conference on Carnival in 1998. It includes takes from the rehearsals and from the Notting Hill Parade, held at the Conference, and exclusive interviews with the Trinidadian National Carnival Commissioner and with Lovelace himself.
Collocandosi all'interno del percorso di studi dedicato ai temi delle letterature e delle culture anglofone, dell'identità, della cultura e della memoria, il docufilm testimonia l'incardinarsi di un'opera teatrale composita (recitazione, canto, danza), nata da testo letterario alto, all'interno di una cultura tradizionale. Il contributo fa emergere una specifica riflessione sul linguaggio delle arti verbali, letterarie e performative, nella loro relazione con la cultura tradizionale, lo spazio, l'ambiente e il genius loci.
Along a Carnival Line of Thought: Earl Lovelace's The Dragon Can't Dance Premiered at the World Conference on Carnival, Hartford, 9-13 September 1998
Isabella Maria Zoppi
1999
Abstract
This docufilm focuses on the pièce "The Dragon Can't Dance", by the Trinidadian Earl Lovelace, premiered in Hartford (Connecticut) at the World Conference on Carnival in 1998. It includes takes from the rehearsals and from the Notting Hill Parade, held at the Conference, and exclusive interviews with the Trinidadian National Carnival Commissioner and with Lovelace himself.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.