PIRRELLI, VITO

PIRRELLI, VITO  

Istituto di linguistica computazionale "Antonio Zampolli" - ILC  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 159 (tempo di esecuzione: 0.061 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Assessing Reading Literacy of Bulgarian Pupils with Finger-tracking 1-gen-2024 Lento, A.; Nadalini, A.; Ferro, M.; Marzi, C.; Pirrelli, V.; Dimitrova, T.; Kukova, H.; Stefanova, V.; Todorova, M.; Koeva, S.
ReadLet: a Dataset for Oral, Visual and Tactile Text Reading Data of Early and Mature Readers 1-gen-2024 Ferro, M.; Marzi, C.; Nadalini, A.; Taxitari, L.; Lento, A.; Pirrelli, V.
A discriminative information-theoretical analysis of the regularity gradient in inflectional morphology 1-gen-2023 Marzi, Claudia; Pirrelli, Vito
Eye-voice and finger-voice spans in adults’ oral reading of connected texts 1-gen-2023 Nadalini, Andrea; Marzi, Claudia; Ferro, Marcello; Taxitari, Loukia; Lento, Alessandro; Crepaldi, Davide; Pirrelli, Vito
Integrative views of representations and processes in morphology: an introduction 1-gen-2023 Marzi, Claudia; Pirrelli, Vito
Integrative Views on Representations and Processes in Morphology 1-gen-2023 Marzi, C; Pirrelli, V
An information-theoretic analysis of the inflectional regular-irregular gradient for optimal processing units 1-gen-2022 Marzi, C; Pirrelli, V
Finger movements and eye movements during adults' silent and oral reading 1-gen-2022 Crepaldi, D; Ferro, M; Marzi, C; Nadalini, A; Pirrelli, V; Taxitari, L
Patterns of finger-tracking in Italian early readers with Autism Spectrum Disorder 1-gen-2022 Marzi, C; Narzisi, A; Ferro, M; Masi, G; Milone, A; Viglione, V; Pelagatti, S; Tomassini, I; Pirrelli, V
Psycholinguistic Research on Inflectional Morphology in the Romance Languages 1-gen-2022 Marzi, C; Pirrelli, V
Reading behaviors through patterns of finger-tracking in Italian children with autism spectrum disorder 1-gen-2022 Marzi, C; Narzisi, A; Milone, A; Masi, G; Pirrelli, V
Using mobile technology for reading assessment 1-gen-2021 Taxitari, L; Cappa, C; Ferro, M; Marzi, C; Nadalini, A; Pirrelli, V
Valutare la lettura "in tempo reale": un esempio di integrazione tra linguistica computazionale e linguistica applicata 1-gen-2021 Marzi, C; Taxitari, L; Ferro, M; Nadalini, A; Pirrelli, V
Does finger-tracking point to child reading strategies? 1-gen-2020 Marzi, Claudia; Rodella, Anna; Nadalini, Andrea; Taxitari, Loukia; Pirrelli, Vito
Inflection at the morphology-syntax interface 1-gen-2020 Marzi, Claudia; Blevins James, P; Booij, Geert; Pirrelli, Vito
L'evidenza morfologica nell'era digitale: per un'integrazione di teoria e computazione 1-gen-2020 Masini, Francesca; Pirrelli, Vito
Psycho-computational modelling of the mental lexicon 1-gen-2020 Pirrelli, Vito; Marzi, Claudia; Ferro, Marcello; Cardillo, FRANCO ALBERTO; Baayen Harald, R; Milin, Petar
Tracking the pace of reading with finger movements 1-gen-2020 Pirrelli, Vito; Cappa, Claudia; Crepaldi, Davide; Del Pinto, Viola; Ferro, Marcello; Giulivi, Sara; Marzi, Claudia; Nadalini, Andrea; Taxitari, Loukia
Using mobile technology for reading assessment 1-gen-2020 Taxitari, L.; Cappa, C.; Ferro, M.; Marzi, C.; Nadalini, A.; Pirrelli, V.
Word knowledge and word usage: a cross-disciplinary guide to the mental lexicon 1-gen-2020 Pirrelli, Vito; Plag, Ingo; Dressler Wolfgang, U