DEL GIACOMO, NICOLA

DEL GIACOMO, NICOLA  

Istituto Motori - IM - Sede Napoli (attivo dal 18/11/1923 al 31/12/2021)  

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Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Assessment of Engine Control Parameters Effect to Minimize GHG Emissions in a Dual Fuel NG/Diesel Light Duty Engine 1-gen-2018 Guido C.; Napolitano P.; Fraioli V.; Beatrice C.; Del Giacomo N.
Chemical/Physical Features of Particles Emitted from a Modern Automotive Dual-Fuel Methane-Diesel Engine 1-gen-2018 Chiara Guido; Michela Alfe'; Valentina Gargiulo; Pierpaolo Napolitano; Carlo Beatrice; Nicola Del Giacomo
Investigation on the effect of engine control parameters to optimize a light duty engine in Dual Fuel NG/Diesel configuration 1-gen-2018 C. Guido; V. Fraioli; P. Napolitano; C. Beatrice; N. Del Giacomo
Application of a Dual Fuel Diesel-CNG Configuration in a Euro 5 Automotive Diesel Engine 1-gen-2017 Napolitano P.; Guido C.; Beatrice C.; Del Giacomo N.
Chemical/physical features of particles emitted from an automotive modern dual-fuel methane-diesel engine 1-gen-2017 M. Alfe';C. Guido; V. Gargiulo; P. Napolitano; N. Del Giacomo; C. Beatrice
Eni diesel+: gli studi sperimentali di ENI E CNR 1-gen-2016 C.Beatrice; M.V.Prati; C.Guido; M.A. Costagliola; N. Del Giacomo; P.Napolitano; E.Rebesco; s. Florio; c.Fittavolini
Hydrocracket fossil oil and hydrotreated vegetable oil (HVO) effect on combustion and emissions performance of "torque-controlled" diesel engines 1-gen-2015 P.Napolitano; C.Beatrice; C.Guido; N. Del Giacomo; L.Pellegrini; P.Scorletti
Il GNL combustibile alternativo per il trasporto pesante e navale 1-gen-2014 C.Beatrice; L.De Simio; N. Del Giacomo; M.Gambino; S.Iannaccone; G.Valentino
Interazioni fra combustibili e parametri da controllare per la riduzione di consumi ed emissioni 1-gen-2014 N. Del Giacomo; C.Beatrice; C.Guido
Combustion behaviour and emission performance of neat blended polyoxymethylene dimethyl ethers in a light-duty diesel engine 1-gen-2012 Leonardo Pellegrini; Mario Marchionna; Renata Patrini; Carlo Beatrice; Nicola Del Giacomo; Chiara Guido
Soot particle size and pollutant emissions characterisation from an LD diesel engine equipped with high-pressure and low-pressure EGR system and operating with conventional and PCCI combustion 1-gen-2012 Carlo Beatrice; Chiara Guido; Nicola Del Giacomo; Silvana Di Iorio
Analysis of particle mass and size emissions from a catalyzed Diesel particulate filter during regeneration by means of actual injection strategies in light duty engines 1-gen-2011 Di Iorio S. ; Beatrice C. ; Guido C. ; Del Giacomo N. ; Napolitano P. ; Vassallo A.
Assessment of biodiesel blending detection capability of the on-board diagnostic of the last generation automotive diesel engines 1-gen-2011 Beatrice, C; Guido, C; Napolitano, P; Di Iorio, S; Del Giacomo, N
Experimental investigation of the benefits of cooled and extra-cooled low-pressure EGR on a light duty Diesel engine performance 1-gen-2010 Beatrice, C; Bertoli, C; Del Giacomo, N; Guido, C
Impact of biodiesel use on soot particle emission and re-generation paticulate filter process of a modern Diesel engine 1-gen-2010 Beatrice C.; Guido C.; Di Iorio S.; Napolitano P.; Del Giacomo N.
Impact of RME and GTL fuel on combustion and emissions of a "torque-controlled" Diesel automotive engines 1-gen-2010 Beatrice, C; Guido, C; Di Iorio, S; Napolitano, P; Del Giacomo, N
Implementation of a new automatic blending detection procedure in modern Diesel engines by means of direct measurement of the indicated mean effective pressure 1-gen-2010 Beatrice, C; Guido, C; Di Iorio, S; Napolitano, P; Del Giacomo, N
Implementation of the closed-loop combustion control methodology in diesel engines for low-end torque increment burning biodisel 1-gen-2010 Beatrice C.; Guido C.; Di Iorio S.; Napolitano P.; Del Giacomo N.
La taratura dei trasduttori di pressione al quarzo con il si-stema di calibrazione dinamica fornito dalla Kistler. 1-gen-2010 Del Giacomo, N; Di Blasio, G
Sperimentazione su un motore da ricerca diesel monocilindrico di gasoli additivi 1-gen-2010 N. Del Giacomo