This essay analyses the Savage Men e the stick-fighting in Derek Walcott's musicals and in Caribbean Carnival folklore, in comparison with the traditional Savage Man, the Bear of Mompantero, the dance of the swords and the usage of sticks within Piedmontese folklore and Carnival practices.
Il saggio analizza la figura dell'Uomo Selvatico e la pratica dello stick-fighting nel teatro musicale di Derek Walcott e nel Carnevale caraibico, in comparazione con la tradizione dell'Uomo Selvatico, dell'Orso di Mompantero, della danza delle spade e dell'uso dei bastoni nel folclore e nel Carnevale piemontesi.
The Mask and the Sword: a Carnival Stream from Piedmont to the Caribbean through Walcott's Theatre
Isabella Maria Zoppi
2003
Abstract
This essay analyses the Savage Men e the stick-fighting in Derek Walcott's musicals and in Caribbean Carnival folklore, in comparison with the traditional Savage Man, the Bear of Mompantero, the dance of the swords and the usage of sticks within Piedmontese folklore and Carnival practices.File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


