Within the frame of dynamic simulation techniques, the paper describes a vehicle locomotion model, inclusive of the internaI power gear trai n and the soil-wheel interactions.Three application areas are given as examples. The first refers to the hydrostatic transmission sizing. The second treats the system response to fast transients due to external inputs or loads. The third introduces the analysis of automatic control architectures.
Nel quadro delle tecniche di simulazione dinamica, é descritto il modello di locomozione di un veicolo, comprensivo degli organi di generazione e trasmissione della potenza nonché delle interazioni con il terreno. A titolo di esempio, sono accennate tre aree appl~cative. La prima si riferisce al dimensionamento della trasmissione idrostatica. La seconda tratta la risposta del sistema a transitori rapidi di comando e sollecitazione. La terza introduce l'analisi di architetture di controllo automatico
Simulazione dell'Interazione Veicolo-Trasmissione
R Paoluzzi;GL Zarotti;
1995
Abstract
Within the frame of dynamic simulation techniques, the paper describes a vehicle locomotion model, inclusive of the internaI power gear trai n and the soil-wheel interactions.Three application areas are given as examples. The first refers to the hydrostatic transmission sizing. The second treats the system response to fast transients due to external inputs or loads. The third introduces the analysis of automatic control architectures.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.