Founded in 1993, TD Tecnologie Didattiche is the first Italian journal of Educational Technology. It addresses scholars, teachers, trainers and practitioners in the theory and practice ofthis field. Its aim is to help advance this field by sharing research outcomes and bringing to light the best educational practices. TD is one of the top-ranking journals according to the assessment carried out by ANVUR, the Agency of the Italian Ministry of Education and Research in charge of the evaluation of research Institutions.
Fondata nel 1993, TD Tecnologie Didattiche è la prima rivista italiana del settore ed è, ad oggi, una delle più quotate, classificata tra le riviste pedagogiche di fascia "A" dal Gruppo Esperti della Valutazione (Area 11 - Scienze storiche, filosofiche, pedagogiche e psicologiche) dell'Agenzia Nazionale di Valutazione del sistema Universitario e della Ricerca (ANVUR). TD Tecnologie Didattiche si rivolge a ricercatori, docenti e operatori della formazione interessati alla ricerca e alla pratica nel settore delle Tecnologie Didattiche con l'obiettivo di contribuire allo sviluppo del settore in Italia, incoraggiando la condivisione dei risultati di ricerca e delle migliori pratiche educative.
TD Tecnologie Didattiche
Midoro V;Persico D
2013
Abstract
Founded in 1993, TD Tecnologie Didattiche is the first Italian journal of Educational Technology. It addresses scholars, teachers, trainers and practitioners in the theory and practice ofthis field. Its aim is to help advance this field by sharing research outcomes and bringing to light the best educational practices. TD is one of the top-ranking journals according to the assessment carried out by ANVUR, the Agency of the Italian Ministry of Education and Research in charge of the evaluation of research Institutions.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.