In the Mediterranean region, suspended sediment transport is the predominant process of material removaland sediment transport. The aim of this paper is to analyze the sediment dynamics and to compare differentcalculation methods in order to identify the most suitable for temporary rivers. At this purpose, continuousmeasurements of the flow and discrete values of sediment concentrations recorded from 2010 to 2011 havebeen used. Sampling was carried out with different frequencies as a function of the flow conditions. Severalcalculation methods were compared: Averaging Estimator Methods, Ratio Estimator Methods e RegressionEstimator Methods. The suspended sediment load was estimated in the range of 141-1123 tkm-2yr-1. Applyinga flow regime Stratification based on a flow exceeded frequency (f1<20%; 20%<80%; f3>80%),the range of values was found in a restricted interval 298-595 tkm-2yr-1. Results show that the stratificationapproach is necessary methodology in load fluxes estimation in temporary rivers.

Scopo del lavoro è valutare il trasporto in sospensione in una sezione fluviale del torrente Celone (Puglia) edi comparare differenti metodologie di calcolo per individuare il metodo più idoneo per i fiumi a caratteretemporaneo. Sono state utilizzate misure in continuo delle portate e valori discreti di concentrazioni di sedimentiregistrati nel periodo di un anno. I metodi di calcolo sviluppati e confrontati sono stati molteplici: AveragingEstimator Methods, Ratio Estimator Methods e Regression Estimator Methods. Il carico di sedimentiin sospensione è stato stimato tra 141 tkm-2y-1t e 1123 tkm-2y-1, in funzione delle differenti formulazioni utilizzate.I risultati mostrano, inoltre, che suddividendo il set di dati in funzione del regime delle portate, confrequenza di superamento: f1<20%; 20%<80%; f3>80%, le stime dei carichi ricadono in un più ristrettointervallo (298 tkm-2yr-1 e le 595 tkm-2yr-1), dimostrando la validità del metodo per i fiumi non permanenti.

TRASPORTO SOLIDO IN SOSPENSIONE IN UN TORRENTE MEDITERRANEO (CELONE, PUGLIA). Metodologie di calcolo a confronto

Anna Maria De Girolamo
Primo
;
Angelantonio Calabrese;Antonio Lo Porto;Giuseppe Pappagallo;
2017

Abstract

In the Mediterranean region, suspended sediment transport is the predominant process of material removaland sediment transport. The aim of this paper is to analyze the sediment dynamics and to compare differentcalculation methods in order to identify the most suitable for temporary rivers. At this purpose, continuousmeasurements of the flow and discrete values of sediment concentrations recorded from 2010 to 2011 havebeen used. Sampling was carried out with different frequencies as a function of the flow conditions. Severalcalculation methods were compared: Averaging Estimator Methods, Ratio Estimator Methods e RegressionEstimator Methods. The suspended sediment load was estimated in the range of 141-1123 tkm-2yr-1. Applyinga flow regime Stratification based on a flow exceeded frequency (f1<20%; 20%<80%; f3>80%),the range of values was found in a restricted interval 298-595 tkm-2yr-1. Results show that the stratificationapproach is necessary methodology in load fluxes estimation in temporary rivers.
2017
Istituto di Ricerca Sulle Acque - IRSA
Scopo del lavoro è valutare il trasporto in sospensione in una sezione fluviale del torrente Celone (Puglia) edi comparare differenti metodologie di calcolo per individuare il metodo più idoneo per i fiumi a caratteretemporaneo. Sono state utilizzate misure in continuo delle portate e valori discreti di concentrazioni di sedimentiregistrati nel periodo di un anno. I metodi di calcolo sviluppati e confrontati sono stati molteplici: AveragingEstimator Methods, Ratio Estimator Methods e Regression Estimator Methods. Il carico di sedimentiin sospensione è stato stimato tra 141 tkm-2y-1t e 1123 tkm-2y-1, in funzione delle differenti formulazioni utilizzate.I risultati mostrano, inoltre, che suddividendo il set di dati in funzione del regime delle portate, confrequenza di superamento: f1&lt;20%; 20%&lt;80%; f3&gt;80%, le stime dei carichi ricadono in un più ristrettointervallo (298 tkm-2yr-1 e le 595 tkm-2yr-1), dimostrando la validità del metodo per i fiumi non permanenti.
Suspended Sediment Transport
Calculation Methods
Stratification
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14243/330463
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