Share, cooperate and communicate represent the milestones of the NILDE network, as a result of a project started in 1999 called "BiblioMiME" and funded by the National Research Council to facilitate the document interchange between libraries. The heavy automation progress and simplification process are the key factors of a successful service: from fax/mail requests to the integrated management of patrons and DD transactions, the link to databases and internationalization of the service. NILDE takes innovation technology very seriously to meet its ever more pressing patron's needs: to do this, its staff, the NILDE Librarian Committee and its full community strive for the most up to date functions and new ways of cooperation.
Condividere, collaborare e comunicare sono alla base del Network NILDE nato 15 anni fa a seguito del progetto BiblioMIME, iniziato nel 1999 e finanziato dal CNR, per favorire lo scambio di documenti tra biblioteche. Grazie agli enormi progressi tecnologici avvenuti in quel periodo, l'interscambio di documenti e la semplificazione operativa sono peculiarità di un servizio di successo. Siamo passati infatti dalle richieste di documenti tramite fax o e-mail alla gestione integrata del document delivery e degli utenti, al collegamento con i maggiori cataloghi nazionali (ACNP e SBN), all'integrazione con le banche dati, all'internazionalizzazione del servizio. NILDE è attenta alla continua innovazione informatica per rispondere adeguatamente alle esigenze sempre più pressanti dei suoi utenti: per questo, lo staff informatico, il CBN (Comitato delle Biblioteche NILDE) e l'intera comunità NILDE proporranno e realizzeranno sempre nuove funzioni e nuovi modi di collaborare.
Condividi Collabora Comunica: CCC - by NILDE
Rosella Magno
2017
Abstract
Share, cooperate and communicate represent the milestones of the NILDE network, as a result of a project started in 1999 called "BiblioMiME" and funded by the National Research Council to facilitate the document interchange between libraries. The heavy automation progress and simplification process are the key factors of a successful service: from fax/mail requests to the integrated management of patrons and DD transactions, the link to databases and internationalization of the service. NILDE takes innovation technology very seriously to meet its ever more pressing patron's needs: to do this, its staff, the NILDE Librarian Committee and its full community strive for the most up to date functions and new ways of cooperation.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


