The chapter summarizes the results of the European project ROMunicare presented at the 1st International Conference of the Journal Scuola democratica that took place in Cagliari in June 2019, as a service-lerning and a action-research. The project was implemented in Rome in the period October 2017-June 2018, and its main aim has been to strengthen institutional capacity building to promote the social inclusion of Roma living in Rome in unauthorized camps.
Il capitolo riassume i risultati del progetto europeo ROMunicare come servizio di apprendimento e come attività di ricerca-azione. Il progetto è stato realizzato a Roma nel periodo ottobre 2017-giugno 2018, e il suo scopo principale è stato quello di rafforzare il rafforzamento delle capacità istituzionali per promuovere l'inclusione sociale dei Rom che vivono a Roma in campi non autorizzati.
Service-learning Approach to Citizenship education and Professional Learning: The ROMunicare Project
Turcio Sandro;Villani Marialuisa
2019
Abstract
The chapter summarizes the results of the European project ROMunicare presented at the 1st International Conference of the Journal Scuola democratica that took place in Cagliari in June 2019, as a service-lerning and a action-research. The project was implemented in Rome in the period October 2017-June 2018, and its main aim has been to strengthen institutional capacity building to promote the social inclusion of Roma living in Rome in unauthorized camps.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
prod_429298-doc_156536.pdf
solo utenti autorizzati
Descrizione: Service-Learning Approach to Citizenship Education and Professional Learning: The ROMunicare Project
Tipologia:
Versione Editoriale (PDF)
Dimensione
333.98 kB
Formato
Adobe PDF
|
333.98 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.