This article analyzes Derek Walcott's poem "Omeros" through its structure, characters, and themes. It shows their connection to the classical Greek epic poems, following its interwoven threads and complex patterns as they depict a sort of Penelope's woven cloth against the background of a collective memory. In its new vision of epic, Walcott insists on the humanisation of the hero, who, in contrast to his traditional predecessors, is himself in search of a mythic dimension. Walcott's characters utter a choral epic, and the Caribbean Nobel Prize poet offers himself as the singer of a contemporary reality which is collocated within History, going beyond the drama of colonizer and colonized.

L'articolo analizza il poema "Omeros" di Derek Walcott attraverso la sua struttura, i personaggi e i temi, evidenziandone la connessione con i poemi epici greci. L'articolo segue i percorsi walcottiani, gli intrecci e i modelli complessi che disegnano una sorta di tela di Penelope sullo sfondo della memoria collettiva. Nella sua nuova visione dell'epica, Walcott insiste sull'umanizzazione dell'eroe che, in contrasto con i suoi predecessori classici, va in cerca di una propria dimensione mitica. I personaggi di Walcott si fanno promotori di un'epica corale e il premio Nobel caraibico si offre come il bardo di una contemporaneità che, pur collocata all'interno della storia, esiste e si muove al di là del dramma del colonizzatore/colonizzato.

'Omeros', Derek Walcott and the contemporary epic poem

Isabella Maria Zoppi
1999

Abstract

This article analyzes Derek Walcott's poem "Omeros" through its structure, characters, and themes. It shows their connection to the classical Greek epic poems, following its interwoven threads and complex patterns as they depict a sort of Penelope's woven cloth against the background of a collective memory. In its new vision of epic, Walcott insists on the humanisation of the hero, who, in contrast to his traditional predecessors, is himself in search of a mythic dimension. Walcott's characters utter a choral epic, and the Caribbean Nobel Prize poet offers himself as the singer of a contemporary reality which is collocated within History, going beyond the drama of colonizer and colonized.
1999
L'articolo analizza il poema "Omeros" di Derek Walcott attraverso la sua struttura, i personaggi e i temi, evidenziandone la connessione con i poemi epici greci. L'articolo segue i percorsi walcottiani, gli intrecci e i modelli complessi che disegnano una sorta di tela di Penelope sullo sfondo della memoria collettiva. Nella sua nuova visione dell'epica, Walcott insiste sull'umanizzazione dell'eroe che, in contrasto con i suoi predecessori classici, va in cerca di una propria dimensione mitica. I personaggi di Walcott si fanno promotori di un'epica corale e il premio Nobel caraibico si offre come il bardo di una contemporaneità che, pur collocata all'interno della storia, esiste e si muove al di là del dramma del colonizzatore/colonizzato.
Derek Walcott
Omeros
contemporary epic poem
Caribbean literature
Omeric poems
poetry
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.14243/456309
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