DAGNINO, FRANCESCA MARIA

DAGNINO, FRANCESCA MARIA  

Istituto per le Tecnologie Didattiche - ITD - Sede Genova  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 89 (tempo di esecuzione: 0.035 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Editorial. Children's Learning with Digital Technologies 1-gen-2023 Dagnino, FRANCESCA MARIA; Fm, ; Pedersen, ; H,
Italian Hospital Teachers' Perceptions of Technological and Methodological Innovations after the COVID-19 Pandemic 1-gen-2023 Dagnino; F M; Benigno V; Dalla Mutta E; Fante; C
Supporting teacher's professional development on inclusive learning design: a case study of an Erasmus+ project 1-gen-2023 Persico, D.; Dagnino, F.M.; Manganello, F.; Passarelli, M.; Pozzi, F.; Nikolova, N.; Stefanov, K.; Anagnostou, K.; Georgieva, T.; Kyriakides, C.; Lonigro, M.
The short and long-term impact of the Covid-19 pandemic on children in early childhood and the restorative potential of communication and creativity 1-gen-2023 Dagnino, FRANCESCA MARIA; F, M; De Salvo, N; Koivisto, S; Postari, A; Jablonskyte, R; Johnson, K; Pedersen, H; Søndergaard, Isaksen; L, ; Clavero, T; Haggisburridge, M; Martin, B
Communicating about the Pandemic in Early Childhood: The Alt-Er 2.0 Platform 1-gen-2022 F.M. Dagnino; T. Clavero; M. HaggisBurridge; R. Jablonskyte; K. Johnson; S. Koivisto; B. Martin; H. Pedersen; A. Postari
Enhancing Home Education in Italian Context: Teachers' Perception of a Hybrid Inclusive Classroom 1-gen-2022 Benigno, V; Caruso, Gp; Dagnino, Fm; Dalla Mutta, E; Fante, C
Gamification and support to self-regulation as a means to promote practice sharing for teacher professional development (Ludificación y fomento de la autorregulación para incentivar el intercambio de prácticas docentes en el desarrollo profesional del profesorado) 1-gen-2022 Passarelli, Marcello; Dagnino, FRANCESCA MARIA; Persico, DONATELLA GIOVANNA; Pozzi, Francesca; Manganello, Flavio
Inclusive pedagogy in practice: the point of view of teachers 1-gen-2022 Passarelli, Marcello; Dagnino, Francesca Maria; Ivanov, Stanislav; Persico, Donatella
Teacher Professional Development on Social Inclusion: The PLEIADE Approach 1-gen-2022 Persico, Donatella; Passarelli, Marcello; Dagnino, Francesca; Ceregini, Andrea; Manganello, Flavio; Pozzi, Francesca; Nikolova, Nikolina; Stefanov, Krassen; Anagnostou, Kleio; Georgieva, Tsvetelina; Kyriakides, Christos; Lonigro, Marilina
A dashboard to monitor self-regulated learning behaviours in online professional development 1-gen-2021 Manganello F.; Pozzi F.; Passarelli M.; Persico D.; Dagnino F.M.
ANALISI E SINTESI DEI RISULTATI DI RICERCA DEL PROGETTO CLIPSO 1-gen-2021 Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE :REPORT INTERMEDIO III ANNO 1-gen-2021 V. BENIGNO; G. CARUSO; A. CEREGINI; F. DAGNINO; E. DELLA MUTTA; C. FANTE; R. Tarello
Etica, videogiochi e gamification 1-gen-2021 Dagnino, F; Passarelli, M; Persico, D
Piattaforma Futurelab 1-gen-2021 Ferlino, Lucia; Caruso, Giovanni; Benigno, Vincenza; Fante, Chiara; Dagnino, Francesca; Gentile, Manuel; Passarelli, Marcello; Persico, Donatella; Manganello, Flavio; Pozzi, Francesca; Chioccariello, Augusto; Trentin, Guglielmo; Tarello, Rebecca; Freina, Laura
Pleiade: A Playful and Participatory Approach to Teacher Professional Development on Social Inclusion 1-gen-2021 D. Persico; M. Passarelli; F. Dagnino; F. Manganello; F. Pozzi; A. Ceregini
An Innovative e-Learning Approach to Nurse Training 1-gen-2020 Pozzi, Francesca; Pozzi, Francesca; Manganello, Flavio; Manganello, Flavio; Passarelli, Marcello; Dagnino, FRANCESCA MARIA; Persico, Donatella; Romagnoli, Marta; Fradelos, Evangelos; Papathanasiou, Ioanna
Automatic feedback, self-regulated learning and social comparison: a case study 1-gen-2020 Persico D; Passarelli M; Manganello F; Pozzi F; Dagnino; F M; Ceregini A; Caruso; A
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE: REPORT INTERMEDIO II ANNO 1-gen-2020 Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE
Exploring the Impact of the COVID-19 Pandemic on Italy's School-in-Hospital (SiHo) Services: The Teachers' Perspective 1-gen-2020 Benigno, V; Dagnino, F; Fante, Chiara; C,
Feedback Automatico nei MOOC: Il Contributo della teoria sull'Autoregolazione dell'Apprendimento e delle Tecniche di Learning Analytics. 1-gen-2020 Persico D; Manganello F; Pozzi F; Dagnino; F M; Ceregini A; Caruso; A