DI DONATO, FRANCESCA
DI DONATO, FRANCESCA
Istituto di linguistica computazionale "Antonio Zampolli" - ILC
What about research quality? A discussion on qualitative judgement and quantitative criteria in research assessment
2025 Di Donato, Francesca
Why isn’t FAIR enough? Bringing together methods and values for Open Science uptake
2025 Di Donato, Francesca; Provost, Lottie
CoARA: a che punto siamo?
2024 Di Donato, Francesca
Processi per individuare le attività già in essere nel Paese riconducibili agli obiettivi del PNSA 2021-2027
2024 Castelli, D.; Cimino, R.; Di Donato, F.; Gatt, L.; Lavitrano, M.; Lazzeri, E.; Rossi, G.
Verso una valutazione qualitativa della ricerca. Principi e modelli
2024 DI DONATO, Francesca
What we talk about when we talk about research quality. A discussion on responsible research assessment and Open Science
2024 DI DONATO, Francesca
Open Science Training in TRIPLE
2023 Provost, Lottie; DI DONATO, Francesca; Tóth-Czifra, Erzsébet; Dumouchel, Suzanne; Blotière, Emilie; Chen, Yin
Piano Nazionale della Scienza Aperta: ruolo ed azioni prioritarie
2023 Castelli, Donatella; Cimino, Roberto; DI DONATO, Francesca; Gatt, Lucilla; Lavitrano, Marialuisa; Lazzeri, Emma; Rossi, Giorgio
Roadmap Scienza Aperta
2023 Castelli, D; De Simone, G; Cancedda, F; Candela, L; Colcelli, V; Conte, R; Di Donato, F; Giannini, S; Lazzeri, E; Mangiaracina, S; Puccinelli, R; Ranchino, Ma
D6.5 Report on Open Science within the EOSC
2022 DI DONATO, Francesca; Eskevich, Maria; Provost, LOTTIE MIA; Kraker, Peter; Van Uytvanck, Dieter; Vignoli, Michela; König, Alexander; Thiel, Carsten; Tetteh Ocansey, Joshua; Lombardo, Tiziana; Pohle, Stefanie; Tóthcifra, Erzsébet; Chen, Yin; Blotière, Emilie
Defining discovery: Is Google Scholar a discovery platform? An essay on the need for a new approach to scholarly discovery
2022 Achenbach, Kelly; Błaszczyńska, Marta; De Paoli, Stefano; DI DONATO, Francesca; Dumouchel, Suzanne; Forbes, Paula; Kraker, Peter; Vignoli, Michela
Defining discovery: Is Google Scholar a discovery platform? An essay on the need for a new approach to scholarly discovery
2022 Achenbach, Kelly; Baszczyska, Marta; De Paoli, Stefano; DI DONATO, Francesca; Dumouchel, Suzanne; Forbes, Paula; Kraker, Peter; Vignoli, Michela
The TRIPLE Training Toolkit. From online training on Open Science to the design and delivery of Open Educational Resources: an example of FAIR-ification of digital training resources and workflows
2022 DI DONATO, Francesca; Provost, LOTTIE MIA
TRIPLE Training Toolkit (0.1)
2022 Francesca Di Donato; Lottie Provost; Tiziana Lombardo; Michela Vignoli; Stefanie Pohle; Erzsébet TóthCzifra; Yin Chen; Emilie Blotière
Una questione di qualità o una formalità? L'Agreement on Reforming Research Assessment e il processo di riforma della valutazione della ricerca in Europa
2022 DI DONATO, Francesca
Competence Centre ICDI per Open Science, FAIR, ed EOSC - Mission, strategia e piano d'azione
2021 Lazzeri, E; Tanlongo, F; Pavone, G; Alpi, F; Ansuini, A; Bertazzon, E; Bonaccorsi, D; Cappelluti, F; Casati, S; Castelli, D; Cippitani, R; Colcelli, V; Costantini, A; Cozzini, S; Degl'Innocenti, E; Di Donato, F; Di Giorgio, S; Fava, I; Fiore, S; Forni, M; Galimberti, G; Giglia, E; Giorgetti, A; Kurapati, S; Landoni, M; Lavitrano, M; Marras, C; Niccolucci, F; Occioni, M; Osmenaj, E; Paolini, G; Pasquale, V; Petrillo, C; Pugliese, R; Ripepi, E; Rivoira, G; Rossi, G; Salon, S; Sarretta, A; Sartori, A; Spiga, D; Tamagno, D; Tammaro, Am; Vellico, M; Vignocchi, M; Zane, D
Data Management
2021 DI DONATO, Francesca; Lazzeri, Emma
Horizon Europe: L'Open Science e la nuova normalita
2021 Di Donato, Francesca; Lazzeri, Emma
ICDI Competence Centre for Open Science, FAIR and EOSC - Mission, strategy and action plan
2021 Lazzeri, E; Tanlongo, F; Pavone, G; Alpi, F; Ansuini, A; Bertazzon, E; Bonaccorsi, D; Cappelluti, F; Casati, S; Castelli, D; Cippitani, R; Colcelli, V; Costantini, A; Cozzini, S; Degl'Innocenti, E; Di Donato, F; Di Giorgio, S; Fava, I; Fiore, S; Forni, M; Galimberti, G; Giglia, E; Giorgetti, A; Kurapati, S; Landoni, M; Lavitrano, M; Marras, C; Niccolucci, F; Occioni, M; Osmenaj, E; Paolini, G; Pasquale, V; Petrillo, C; Pugliese, R; Ripepi, E; Rivoira, G; Rossi, G; Salon, S; Sarretta, A; Sartori, A; Spiga, D; Tamagno, D; Tammaro, Am; Vellico, M; Vignocchi, M; Zane, D
ICDI Competence Centre for Open Science, FAIR and EOSC - Mission, Strategy and Action Plan
2021 Lazzeri E.; Tanlongo F.; Pavone G.; Alpi F.; Ansuini A.; Bertazzon E.; Bonaccorsi D.; Cappelluti F.; Casati S.; Castelli D.; Cippitani R.; Colcelli V.; Costantini A.; Cozzini S.; Degl'Innocenti E.; Di Donato F.; Di Giorgio S.; Fava I.; Fiore S.; Forni M.; Galimberti G.; Giglia E.; Giorgetti A.; Kurapati S.; Landoni M.; Lavitrano M.; Marras C.; Niccolucci F.; Occioni M.; Osmenaj E.; Paolini G.; Pasquale V.; Petrillo C.; Pugliese R.; Ripepi E.; Rivoira G.; Rossi G.; Salon S.; Sarretta A.; Sartori A.; Spiga D.; Tamagno D.; Tammaro A.M.; Vellico M.; Vignocchi M.; Zane D.
| Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
|---|---|---|---|
| What about research quality? A discussion on qualitative judgement and quantitative criteria in research assessment | 1-gen-2025 | Di Donato, Francesca | |
| Why isn’t FAIR enough? Bringing together methods and values for Open Science uptake | 1-gen-2025 | Di Donato, Francesca; Provost, Lottie | |
| CoARA: a che punto siamo? | 1-gen-2024 | Di Donato, Francesca | |
| Processi per individuare le attività già in essere nel Paese riconducibili agli obiettivi del PNSA 2021-2027 | 1-gen-2024 | Castelli, D.; Cimino, R.; Di Donato, F.; Gatt, L.; Lavitrano, M.; Lazzeri, E.; Rossi, G. | |
| Verso una valutazione qualitativa della ricerca. Principi e modelli | 1-gen-2024 | DI DONATO, Francesca | |
| What we talk about when we talk about research quality. A discussion on responsible research assessment and Open Science | 1-gen-2024 | DI DONATO, Francesca | |
| Open Science Training in TRIPLE | 1-gen-2023 | Provost, Lottie; DI DONATO, Francesca; Tóth-Czifra, Erzsébet; Dumouchel, Suzanne; Blotière, Emilie; Chen, Yin | |
| Piano Nazionale della Scienza Aperta: ruolo ed azioni prioritarie | 1-gen-2023 | Castelli, Donatella; Cimino, Roberto; DI DONATO, Francesca; Gatt, Lucilla; Lavitrano, Marialuisa; Lazzeri, Emma; Rossi, Giorgio | |
| Roadmap Scienza Aperta | 1-gen-2023 | Castelli, D; De Simone, G; Cancedda, F; Candela, L; Colcelli, V; Conte, R; Di Donato, F; Giannini, S; Lazzeri, E; Mangiaracina, S; Puccinelli, R; Ranchino, Ma | |
| D6.5 Report on Open Science within the EOSC | 1-gen-2022 | DI DONATO, Francesca; Eskevich, Maria; Provost, LOTTIE MIA; Kraker, Peter; Van Uytvanck, Dieter; Vignoli, Michela; König, Alexander; Thiel, Carsten; Tetteh Ocansey, Joshua; Lombardo, Tiziana; Pohle, Stefanie; Tóthcifra, Erzsébet; Chen, Yin; Blotière, Emilie | |
| Defining discovery: Is Google Scholar a discovery platform? An essay on the need for a new approach to scholarly discovery | 1-gen-2022 | Achenbach, Kelly; Błaszczyńska, Marta; De Paoli, Stefano; DI DONATO, Francesca; Dumouchel, Suzanne; Forbes, Paula; Kraker, Peter; Vignoli, Michela | |
| Defining discovery: Is Google Scholar a discovery platform? An essay on the need for a new approach to scholarly discovery | 1-gen-2022 | Achenbach, Kelly; Baszczyska, Marta; De Paoli, Stefano; DI DONATO, Francesca; Dumouchel, Suzanne; Forbes, Paula; Kraker, Peter; Vignoli, Michela | |
| The TRIPLE Training Toolkit. From online training on Open Science to the design and delivery of Open Educational Resources: an example of FAIR-ification of digital training resources and workflows | 1-gen-2022 | DI DONATO, Francesca; Provost, LOTTIE MIA | |
| TRIPLE Training Toolkit (0.1) | 1-gen-2022 | Francesca Di Donato; Lottie Provost; Tiziana Lombardo; Michela Vignoli; Stefanie Pohle; Erzsébet TóthCzifra; Yin Chen; Emilie Blotière | |
| Una questione di qualità o una formalità? L'Agreement on Reforming Research Assessment e il processo di riforma della valutazione della ricerca in Europa | 1-gen-2022 | DI DONATO, Francesca | |
| Competence Centre ICDI per Open Science, FAIR, ed EOSC - Mission, strategia e piano d'azione | 1-gen-2021 | Lazzeri, E; Tanlongo, F; Pavone, G; Alpi, F; Ansuini, A; Bertazzon, E; Bonaccorsi, D; Cappelluti, F; Casati, S; Castelli, D; Cippitani, R; Colcelli, V; Costantini, A; Cozzini, S; Degl'Innocenti, E; Di Donato, F; Di Giorgio, S; Fava, I; Fiore, S; Forni, M; Galimberti, G; Giglia, E; Giorgetti, A; Kurapati, S; Landoni, M; Lavitrano, M; Marras, C; Niccolucci, F; Occioni, M; Osmenaj, E; Paolini, G; Pasquale, V; Petrillo, C; Pugliese, R; Ripepi, E; Rivoira, G; Rossi, G; Salon, S; Sarretta, A; Sartori, A; Spiga, D; Tamagno, D; Tammaro, Am; Vellico, M; Vignocchi, M; Zane, D | |
| Data Management | 1-gen-2021 | DI DONATO, Francesca; Lazzeri, Emma | |
| Horizon Europe: L'Open Science e la nuova normalita | 1-gen-2021 | Di Donato, Francesca; Lazzeri, Emma | |
| ICDI Competence Centre for Open Science, FAIR and EOSC - Mission, strategy and action plan | 1-gen-2021 | Lazzeri, E; Tanlongo, F; Pavone, G; Alpi, F; Ansuini, A; Bertazzon, E; Bonaccorsi, D; Cappelluti, F; Casati, S; Castelli, D; Cippitani, R; Colcelli, V; Costantini, A; Cozzini, S; Degl'Innocenti, E; Di Donato, F; Di Giorgio, S; Fava, I; Fiore, S; Forni, M; Galimberti, G; Giglia, E; Giorgetti, A; Kurapati, S; Landoni, M; Lavitrano, M; Marras, C; Niccolucci, F; Occioni, M; Osmenaj, E; Paolini, G; Pasquale, V; Petrillo, C; Pugliese, R; Ripepi, E; Rivoira, G; Rossi, G; Salon, S; Sarretta, A; Sartori, A; Spiga, D; Tamagno, D; Tammaro, Am; Vellico, M; Vignocchi, M; Zane, D | |
| ICDI Competence Centre for Open Science, FAIR and EOSC - Mission, Strategy and Action Plan | 1-gen-2021 | Lazzeri E.; Tanlongo F.; Pavone G.; Alpi F.; Ansuini A.; Bertazzon E.; Bonaccorsi D.; Cappelluti F.; Casati S.; Castelli D.; Cippitani R.; Colcelli V.; Costantini A.; Cozzini S.; Degl'Innocenti E.; Di Donato F.; Di Giorgio S.; Fava I.; Fiore S.; Forni M.; Galimberti G.; Giglia E.; Giorgetti A.; Kurapati S.; Landoni M.; Lavitrano M.; Marras C.; Niccolucci F.; Occioni M.; Osmenaj E.; Paolini G.; Pasquale V.; Petrillo C.; Pugliese R.; Ripepi E.; Rivoira G.; Rossi G.; Salon S.; Sarretta A.; Sartori A.; Spiga D.; Tamagno D.; Tammaro A.M.; Vellico M.; Vignocchi M.; Zane D. |