IANNACCONE, ROBERTA
IANNACCONE, ROBERTA
Istituto di Scienze del Patrimonio Culturale - ISPC
A Cippus from Turris Libisonis: Evidence for the Use of Local Materials in Roman Painting on Stone in Northern Sardinia
2024 Iannaccone, R.; Giuliani, S.; Lenzi, S.; Franceschini, M. M. N.; Vettori, S.; Salvadori, B.
New Evidence about the Polychromy of Early Imperial Cycle from the Augusteum of Rusellae (Tuscany)
2023 Liverani, P; Bracci, S; Iannaccone, R; Lenzi, S; Magrini, D
Non-invasive techniques applied to the alchemical codex of the State Archive of Florence
2020 Bartolozzi, G; Bracci, S; Cantisani, E; Iannaccone, R; Magrini, D; Picollo, M
Studio della policromia antica sulle sculture della Villa A, Scavi di Oplontis, Torre Annunziata (NA) Caratterizzazione non-invasiva dei materiali tramite imaging multibanda e analisi spettroscopiche puntuali
2020 Bracci, S; Bartolozzi, G; Iannaccone, R; Magrini, D; Liverani, P; Lenzi, S; Manganelli Del Fà, R
The Application of Multi-Band imaging Integrated with Non-Invasive Spot Analyses for the Examination of Archaeological Stone Artefacts
2020 Bracci, S; Iannaccone, R; Magrini, D
Considerations about polychromy on a group of nenfro sculptures coming from Tuscania (Viterbo) stored in the National Archaeological Museum of Florence
2019 Noferi, C; Bracci, S; Bartolozzi, G; Iannaccone, R; Lenzi, S; Magrini, D
Non solo pareti: la pittura su scultura, Convegno Internazionale Pareti Dipinte - dallo scavo alla valorizzazione
2019 Lenzi S.; Liverani P.; Bracci S.; Bartolozzi G.; Magrini D.; Iannaccone R.
Oplontis, 79 AD: colours on marble furnishing from the Villa of Poppaea
2019 Bonini, A; Bracci, S; Liverani, P; Bartolozzi, G; Iannaccone, R; Lenzi, S; Magrini, D
Revealing Mithras' color with the ICVBCMobile lab in the Museum
2019 Bracci, S; Bartolozzi, G; Iannaccone, R; S Lenzi, P Liverani; Magrini, D
Revealing Mithras' color with the ICVBCMobile lab in the Museum
2019 Bracci, Susanna; Bartolozzi, Giovanni; Iannaccone, Roberta; Lenzi, Sara; Liverani, Paolo; Magrini, Donata
Violon. Céret by Pablo Picasso: the case of a lost painting. A Methodological Approach
2019 Bracci S.; Stella E.M.; Iannaccone R.; La Nasa J.; Colombini M.P.
Colours in the dark: new researches into catacombs
2018 Liverani, P; Bracci, S; Iannaccone, R; Lenzi, S; Magrini, D; Mazzei, B
Consideration on Polychromy from a group of nenfro sarcophagi at the Archaeological Museum in Florence, from Gens Statlane Tomb in Tuscania (Viterbo)
2018 Noferi C.; Bracci S.; Iannaccone R.; Lenzi S.; Magrini D.
Pitture su marmo da Pompei ed Ercolano
2018 S. Bracci; R. Iannaccone; S. Lenzi
Violon. Céret by Pablo Picasso: the case of a lost painting. A Methodological Approach
2018 E. M. Stella; S. Bracci; R. Iannaccone; J. La Nasa; M. P. Colombini
Considerations about polychromy on a group of Nenfro sculptures coming from Tuscania (Viterbo) stored in the National Archaeological Museum of Florence (MAF)
2016 C. Noferi; S. Bracci; G. Bartolozzi; R. Iannaccone; S. Lenzi; D. Magrini
In search of color traces in ancient stone materials
2016 S. Bracci; D. Magrini; R. Iannaccone
Indagini per la caratterizzazione dei materiali e la definizione dello stato di conservazione
2016 Bracci, S; Bartolozzi, G; Iannaccone, R; Magrini, D
Oplontis, 79 AD: colours on marble furnishing from the Villa of Poppaea
2016 A. Bonini; S. Bracci; P. Liverani; G. Bartolozzi; R. Iannaccone; S. Lenzi; D. Magrini
Paintings on marble from Herculaneum and Pompeii
2016 S. Bracci; R. Iannaccone; S. Lenzi