FANTE, CHIARA
FANTE, CHIARA
Istituto per le Tecnologie Didattiche - ITD - Sede Genova
A dynamic model for distance learning: evaluation of an online course for hospital teachers' professional development
2018 Benigno, V; Fante, C; Epifania, MARINA OTTAVIA; O, M; Caruso, GIOVANNI PAOLO; G, P; Ravicchio, Fabrizio; F,
AN EXPERIENTIAL LAB TO INCREASE TEACHERS' TECHNOLOGY SELF-EFFICACY
2019 V. Benigno; G. Caruso; A. Ceregini; S. Dodici; C. Fante; F. Ravicchio
Approcci, azioni e tecnologie a supporto della classe ibrida inclusiva
2021 Benigno, Vincenza; Fante, Chiara; Caruso, Giovanni; Ravicchio, Fabrizio
Are We Dreaming or Are We Awake? A Quali-Quantitative Analysis of Dream Narratives and Dreaming Process During the COVID-19 Pandemic
2021 Margherita G; Gargiulo A; Lemmo D; Fante C; Filosa M; Manari T; Lenzo V; Quattropani; M C; Vegni E; Borghi;L; Castelnuovo G; Cattivelli R; Saita E; Franceschini C;Musetti; A
Can a Peer Support the Process of Self-Management in Narcolepsy? A Qualitative Narrative Analysis of a Narcoleptic Patient
2020 Franceschini, Christian; Fante, Chiara; Filardi, Marco; Folli Maria, Claudia; Brazzi, Francesca; Pizza, Fabio; D'Anselmo, Anita; Ingravallo, Francesca; Antelmi, Elena; Plazzi, Giuseppe
Classi ibride e inclusione socio-educativa: il progetto TRIS
2018 Benigno, V; Caruso, G; Fante, C; Ravicchio, F; Trentin, G
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE :REPORT INTERMEDIO III ANNO
2021 V. BENIGNO; G. CARUSO; A. CEREGINI; F. DAGNINO; E. DELLA MUTTA; C. FANTE; R. Tarello
Classi ibride per promuovere relazioni e apprendimenti
2017 Benigno, Vincenza; Epifania, Ottavia; Fante, Chiara; Ravicchio, Fabrizio; Trentin, Guglielmo
Coltivare la dimensione socio-relazionale in una classe con studenti Homebound: il ruolo delle tecnologie di rete
2017 Benigno, Vincenza; Caruso, Giovanni; Epifania, Ottavia; Fante, Chiara; Ravicchio, Fabrizio; Trentin, Guglielmo
CSCL AND THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCIES IN UNIVERSITY CONTEXT
2016 Benigno, V.; Fante, C.
Data Collected. Report tecnico-scientifico di sperimentazione (DI5CIS)
2023 Chiara Fante; Flavio Manganello; Fabrizio Ravicchio
Docenti in Ospedale e a Domicilio. L'esperienza di una scuola itinerante
2017 Benigno Vincenza; Fante Chiara; Caruso Giovanni
Editorial. Educational neuroscience: An opened challenge
2023 Fante, Chiara; Morese, Rosalba; LA GUARDIA, Dario
Enhancing Home Education in Italian Context: Teachers' Perception of a Hybrid Inclusive Classroom
2022 Benigno, V; Caruso, Gp; Dagnino, Fm; Dalla Mutta, E; Fante, C
Exploring the Impact of the COVID-19 Pandemic on Italy's School-in-Hospital (SiHo) Services: The Teachers' Perspective
2020 Benigno, V; Dagnino, F; Fante, Chiara; C,
FACEBOOK AND MOODLE USE AMONG UNIVERSITY STUDENTS: A DESCRIPTIVE STUDY OF STUDENTS HABITS
2016 Benigno, V; Epifania, O; Fante, C
Giving a voice to cataplectic experience: Recollections from patients with narcolepsy type 1
2020 Franceschini C.; Fante C.; Folli M.C.; Filosa M.; Pizza F.; Antelmi E.; Ingravallo F.; Plazzi G.
Hospital School Teachers' Sense of Stress and Gratification: An Investigation of the Italian Context
2020 Benigno, V; Fante, Chiara; C,
I Report AFSO ( Area Formazione Scuola in Ospedale)
2015 Benigno, Vincenza; Bernava, Luca; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Fante, Chiara; Ravicchiofabrizio, ; Trentin, Guglielmo
I-MOOC sul Modello TRIS
2019 Vincenza Benigno; Giovanni Caruso; Selene Dodici; Chiara Fante; Valeria Piras; Fabrizio Ravicchio; Maria Cecilia Reyes; Guglielmo Trentin
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
A dynamic model for distance learning: evaluation of an online course for hospital teachers' professional development | 1-gen-2018 | Benigno, V; Fante, C; Epifania, MARINA OTTAVIA; O, M; Caruso, GIOVANNI PAOLO; G, P; Ravicchio, Fabrizio; F, | |
AN EXPERIENTIAL LAB TO INCREASE TEACHERS' TECHNOLOGY SELF-EFFICACY | 1-gen-2019 | V. Benigno; G. Caruso; A. Ceregini; S. Dodici; C. Fante; F. Ravicchio | |
Approcci, azioni e tecnologie a supporto della classe ibrida inclusiva | 1-gen-2021 | Benigno, Vincenza; Fante, Chiara; Caruso, Giovanni; Ravicchio, Fabrizio | |
Are We Dreaming or Are We Awake? A Quali-Quantitative Analysis of Dream Narratives and Dreaming Process During the COVID-19 Pandemic | 1-gen-2021 | Margherita G; Gargiulo A; Lemmo D; Fante C; Filosa M; Manari T; Lenzo V; Quattropani; M C; Vegni E; Borghi;L; Castelnuovo G; Cattivelli R; Saita E; Franceschini C;Musetti; A | |
Can a Peer Support the Process of Self-Management in Narcolepsy? A Qualitative Narrative Analysis of a Narcoleptic Patient | 1-gen-2020 | Franceschini, Christian; Fante, Chiara; Filardi, Marco; Folli Maria, Claudia; Brazzi, Francesca; Pizza, Fabio; D'Anselmo, Anita; Ingravallo, Francesca; Antelmi, Elena; Plazzi, Giuseppe | |
Classi ibride e inclusione socio-educativa: il progetto TRIS | 1-gen-2018 | Benigno, V; Caruso, G; Fante, C; Ravicchio, F; Trentin, G | |
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE :REPORT INTERMEDIO III ANNO | 1-gen-2021 | V. BENIGNO; G. CARUSO; A. CEREGINI; F. DAGNINO; E. DELLA MUTTA; C. FANTE; R. Tarello | |
Classi ibride per promuovere relazioni e apprendimenti | 1-gen-2017 | Benigno, Vincenza; Epifania, Ottavia; Fante, Chiara; Ravicchio, Fabrizio; Trentin, Guglielmo | |
Coltivare la dimensione socio-relazionale in una classe con studenti Homebound: il ruolo delle tecnologie di rete | 1-gen-2017 | Benigno, Vincenza; Caruso, Giovanni; Epifania, Ottavia; Fante, Chiara; Ravicchio, Fabrizio; Trentin, Guglielmo | |
CSCL AND THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCIES IN UNIVERSITY CONTEXT | 1-gen-2016 | Benigno, V.; Fante, C. | |
Data Collected. Report tecnico-scientifico di sperimentazione (DI5CIS) | 1-gen-2023 | Chiara Fante; Flavio Manganello; Fabrizio Ravicchio | |
Docenti in Ospedale e a Domicilio. L'esperienza di una scuola itinerante | 1-gen-2017 | Benigno Vincenza; Fante Chiara; Caruso Giovanni | |
Editorial. Educational neuroscience: An opened challenge | 1-gen-2023 | Fante, Chiara; Morese, Rosalba; LA GUARDIA, Dario | |
Enhancing Home Education in Italian Context: Teachers' Perception of a Hybrid Inclusive Classroom | 1-gen-2022 | Benigno, V; Caruso, Gp; Dagnino, Fm; Dalla Mutta, E; Fante, C | |
Exploring the Impact of the COVID-19 Pandemic on Italy's School-in-Hospital (SiHo) Services: The Teachers' Perspective | 1-gen-2020 | Benigno, V; Dagnino, F; Fante, Chiara; C, | |
FACEBOOK AND MOODLE USE AMONG UNIVERSITY STUDENTS: A DESCRIPTIVE STUDY OF STUDENTS HABITS | 1-gen-2016 | Benigno, V; Epifania, O; Fante, C | |
Giving a voice to cataplectic experience: Recollections from patients with narcolepsy type 1 | 1-gen-2020 | Franceschini C.; Fante C.; Folli M.C.; Filosa M.; Pizza F.; Antelmi E.; Ingravallo F.; Plazzi G. | |
Hospital School Teachers' Sense of Stress and Gratification: An Investigation of the Italian Context | 1-gen-2020 | Benigno, V; Fante, Chiara; C, | |
I Report AFSO ( Area Formazione Scuola in Ospedale) | 1-gen-2015 | Benigno, Vincenza; Bernava, Luca; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Fante, Chiara; Ravicchiofabrizio, ; Trentin, Guglielmo | |
I-MOOC sul Modello TRIS | 1-gen-2019 | Vincenza Benigno; Giovanni Caruso; Selene Dodici; Chiara Fante; Valeria Piras; Fabrizio Ravicchio; Maria Cecilia Reyes; Guglielmo Trentin |