CARUSO, GIOVANNI PAOLO
CARUSO, GIOVANNI PAOLO
Istituto per le Tecnologie Didattiche - ITD - Sede Genova
La classe ibrida inclusiva: un ponte tra scuola in ospedale, istruzione domiciliare e scuola tradizionale
2024 Benigno, V.; Caruso, G. P.; Dalla Mutta, E.; Dagnino, F.; Fante, C.; Allegra, M.
Online video training improve digital competence and computer self-efficacy for support teachers
2023 Benigno, Vincenza; Panesi, Sabrina; Caruso, Giovanni; DALLA MUTTA, Edoardo; Fante, Chiara; Ferlino, Lucia
STACY (Secondary TeAcher CommuniTY)
2023 Caruso, Gp; Bocconi, S; Talamini, F; Piras, V; Staggini, G; Trentin, G
Toolkit per la classe ibrida. Realizzare scenari inclusivi tra presenza e distanza
2023 Benigno, Vincenza; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Fante, Chiara; Ravicchio, Fabrizio
#SELFIEPTKMOOC - Empowering your school's digital capacity: from reflection to innovation action plans
2022 Bocconi, Stefania; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Ceregini, Andrea; Earp, Jeffrey; Malagoli, Chiara
Enhancing Home Education in Italian Context: Teachers' Perception of a Hybrid Inclusive Classroom
2022 Benigno, V; Caruso, Gp; Dagnino, Fm; Dalla Mutta, E; Fante, C
ONLINE ENVIRONMENT TO SUPPORT THE INTERVENTION OF EXECUTIVE FUNCTIONS IN YOUNG CHILDREN: USER NEEDS IN A PILOT STUDY
2022 Panesi, S; Ferlino, L; Caruso, Gp
Open Educational Resources for inclusive education: a tangible response for Italian school
2022 Ferlino, L; Caruso, Gp; Benigno, V
Piattaforma Sharefun
2022 Panesi, Sabrina; Ferlino, Lucia; Caruso, Giovanni; Parodi, Erica
REMOTE SCHOOLING AND DISABILITIES: PERCEPTION AND ROLE OF THE FAMILIES DURING THE COVID-19 PANDEMIC EMERGENCY
2022 Benigno, V; Allegra, M; Caruso, Gp; Chifari, A; Gentile, M; Fulantelli, G; Ferlino, L
ANALISI E SINTESI DEI RISULTATI DI RICERCA DEL PROGETTO CLIPSO
2021 Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE
Approcci, azioni e tecnologie a supporto della classe ibrida inclusiva
2021 Benigno, Vincenza; Fante, Chiara; Caruso, Giovanni; Ravicchio, Fabrizio
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE :REPORT INTERMEDIO III ANNO
2021 Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DELLA MUTTA, E; Fante, C; Tarello, R
Distance learning during the first lockdown: impact on the family and its effect on students' engagement
2021 Chifari, A; Allegra, M; Benigno, V; Caruso, G; Fulantelli, G; Gentile, M; Ferlino, L
Documento per scelta dei font da utilizzare per il sito accessibility.cnr.it
2021 Caruso, G.; Galesi, G.; Papi, L.
Gamiclass
2021 Zanella, Simone; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Ferlino, Lucia
Italian parents' perception about learning practices and educational effectiveness of remote schooling during the first lockdown
2021 Gentile M.; Benigno V.; Caruso G.; Chifari A.; Ferlino L.; Fulantelli G.; Allegra M.
Manuale utente per l'inserimento e gestione dei contenuti in www.accessibility.cnr.it
2021 Caruso, G.; Galesi, G.; Papi, L.; Verginelli, F.
Piattaforma Futurelab
2021 Ferlino, Lucia; Caruso, Giovanni; Benigno, Vincenza; Fante, Chiara; Dagnino, Francesca; Gentile, Manuel; Passarelli, Marcello; Persico, Donatella; Manganello, Flavio; Pozzi, Francesca; Chioccariello, Augusto; Trentin, Guglielmo; Tarello, Rebecca; Freina, Laura
Piattaforma Sosteniamoci
2021 Lucia Ferlino; Giovanni Paolo Caruso; Vincenza Benigno; Edoardo Dalla Mutta; Chiara Fante; Laura Freina; Rebecca Tarello
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
La classe ibrida inclusiva: un ponte tra scuola in ospedale, istruzione domiciliare e scuola tradizionale | 1-gen-2024 | Benigno, V.; Caruso, G. P.; Dalla Mutta, E.; Dagnino, F.; Fante, C.; Allegra, M. | |
Online video training improve digital competence and computer self-efficacy for support teachers | 1-gen-2023 | Benigno, Vincenza; Panesi, Sabrina; Caruso, Giovanni; DALLA MUTTA, Edoardo; Fante, Chiara; Ferlino, Lucia | |
STACY (Secondary TeAcher CommuniTY) | 1-gen-2023 | Caruso, Gp; Bocconi, S; Talamini, F; Piras, V; Staggini, G; Trentin, G | |
Toolkit per la classe ibrida. Realizzare scenari inclusivi tra presenza e distanza | 1-gen-2023 | Benigno, Vincenza; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Fante, Chiara; Ravicchio, Fabrizio | |
#SELFIEPTKMOOC - Empowering your school's digital capacity: from reflection to innovation action plans | 1-gen-2022 | Bocconi, Stefania; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Ceregini, Andrea; Earp, Jeffrey; Malagoli, Chiara | |
Enhancing Home Education in Italian Context: Teachers' Perception of a Hybrid Inclusive Classroom | 1-gen-2022 | Benigno, V; Caruso, Gp; Dagnino, Fm; Dalla Mutta, E; Fante, C | |
ONLINE ENVIRONMENT TO SUPPORT THE INTERVENTION OF EXECUTIVE FUNCTIONS IN YOUNG CHILDREN: USER NEEDS IN A PILOT STUDY | 1-gen-2022 | Panesi, S; Ferlino, L; Caruso, Gp | |
Open Educational Resources for inclusive education: a tangible response for Italian school | 1-gen-2022 | Ferlino, L; Caruso, Gp; Benigno, V | |
Piattaforma Sharefun | 1-gen-2022 | Panesi, Sabrina; Ferlino, Lucia; Caruso, Giovanni; Parodi, Erica | |
REMOTE SCHOOLING AND DISABILITIES: PERCEPTION AND ROLE OF THE FAMILIES DURING THE COVID-19 PANDEMIC EMERGENCY | 1-gen-2022 | Benigno, V; Allegra, M; Caruso, Gp; Chifari, A; Gentile, M; Fulantelli, G; Ferlino, L | |
ANALISI E SINTESI DEI RISULTATI DI RICERCA DEL PROGETTO CLIPSO | 1-gen-2021 | Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE | |
Approcci, azioni e tecnologie a supporto della classe ibrida inclusiva | 1-gen-2021 | Benigno, Vincenza; Fante, Chiara; Caruso, Giovanni; Ravicchio, Fabrizio | |
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE :REPORT INTERMEDIO III ANNO | 1-gen-2021 | Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DELLA MUTTA, E; Fante, C; Tarello, R | |
Distance learning during the first lockdown: impact on the family and its effect on students' engagement | 1-gen-2021 | Chifari, A; Allegra, M; Benigno, V; Caruso, G; Fulantelli, G; Gentile, M; Ferlino, L | |
Documento per scelta dei font da utilizzare per il sito accessibility.cnr.it | 1-gen-2021 | Caruso, G.; Galesi, G.; Papi, L. | |
Gamiclass | 1-gen-2021 | Zanella, Simone; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Ferlino, Lucia | |
Italian parents' perception about learning practices and educational effectiveness of remote schooling during the first lockdown | 1-gen-2021 | Gentile M.; Benigno V.; Caruso G.; Chifari A.; Ferlino L.; Fulantelli G.; Allegra M. | |
Manuale utente per l'inserimento e gestione dei contenuti in www.accessibility.cnr.it | 1-gen-2021 | Caruso, G.; Galesi, G.; Papi, L.; Verginelli, F. | |
Piattaforma Futurelab | 1-gen-2021 | Ferlino, Lucia; Caruso, Giovanni; Benigno, Vincenza; Fante, Chiara; Dagnino, Francesca; Gentile, Manuel; Passarelli, Marcello; Persico, Donatella; Manganello, Flavio; Pozzi, Francesca; Chioccariello, Augusto; Trentin, Guglielmo; Tarello, Rebecca; Freina, Laura | |
Piattaforma Sosteniamoci | 1-gen-2021 | Lucia Ferlino; Giovanni Paolo Caruso; Vincenza Benigno; Edoardo Dalla Mutta; Chiara Fante; Laura Freina; Rebecca Tarello |