In the essay are collected the results of an experiment with students of the third, fourth and fifth year of a primary school in Genoa. They were asked to define, as a dictionary entry, the words that they themselves had chosen to define. The work focuses on the study of the evolution of the children defining abilities which from egocentric and personal become in three years more detached and "generalized" until afford an adult formulation of the definitions provided with examples without personal and emotional involvement.
Nel saggio sono raccolti i risultati di un esperimento effettuato con gli allievi del terzo, quarto e quinto anno di tre sezioni di una scuola primaria di Genova ai quali è stato chiesto di definire, come una voce del dizionario, delle parole che essi stessi avevano scelto come definibili. Il lavoro si concentra sullo studio dell'evoluzione delle capacità definitorie dei bambini che da egocentriche e personali, diventano nei tre anni più distaccate e "generalizzate" fino ad raggiungere una formulazione adulta corredata di esempi non emotivi.
Imparare dai bambini: riflessioni a margine di un' esperienza
Grazia Biorci;Lucia Ferlino;
2006
Abstract
In the essay are collected the results of an experiment with students of the third, fourth and fifth year of a primary school in Genoa. They were asked to define, as a dictionary entry, the words that they themselves had chosen to define. The work focuses on the study of the evolution of the children defining abilities which from egocentric and personal become in three years more detached and "generalized" until afford an adult formulation of the definitions provided with examples without personal and emotional involvement.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
prod_169991-doc_18723.pdf
non disponibili
Descrizione: esperienza
Dimensione
1.06 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.06 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.