CEREGINI, ANDREA
CEREGINI, ANDREA
Istituto per le Tecnologie Didattiche - ITD - Sede Genova
#SELFIEPTKMOOC - Empowering your school's digital capacity: from reflection to innovation action plans
2022 Bocconi, Stefania; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Ceregini, Andrea; Earp, Jeffrey; Malagoli, Chiara
Smartness dimensions in designing collaborative learning activities
2022 Pozzi, F; Persico, D; Passarelli, M; Ceregini, A; Polsinelli, P; Bicocchi, M
Teacher Professional Development on Social Inclusion: The PLEIADE Approach
2022 Persico, Donatella; Passarelli, Marcello; Dagnino, Francesca; Ceregini, Andrea; Manganello, Flavio; Pozzi, Francesca; Nikolova, Nikolina; Stefanov, Krassen; Anagnostou, Kleio; Georgieva, Tsvetelina; Kyriakides, Christos; Lonigro, Marilina
ANALISI E SINTESI DEI RISULTATI DI RICERCA DEL PROGETTO CLIPSO
2021 Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE :REPORT INTERMEDIO III ANNO
2021 V. BENIGNO; G. CARUSO; A. CEREGINI; F. DAGNINO; E. DELLA MUTTA; C. FANTE; R. Tarello
Pleiade: A Playful and Participatory Approach to Teacher Professional Development on Social Inclusion
2021 D. Persico; M. Passarelli; F. Dagnino; F. Manganello; F. Pozzi; A. Ceregini
Sito web dell' Istituto per le Tecnologie Didattiche
2021 Todaro, G.; Caruso, G.; Ceregini, A.; Earp, J.
Automatic feedback, self-regulated learning and social comparison: a case study
2020 Persico D; Passarelli M; Manganello F; Pozzi F; Dagnino; F M; Ceregini A; Caruso; A
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE: REPORT INTERMEDIO II ANNO
2020 Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE
Feedback Automatico nei MOOC: Il Contributo della teoria sull'Autoregolazione dell'Apprendimento e delle Tecniche di Learning Analytics.
2020 Persico D; Manganello F; Pozzi F; Dagnino; F M; Ceregini A; Caruso; A
Supporting and representing Learning Design with digital tools: in between guidance and flexibility
2020 Pozzi, Francesca; I AsensioPerez, Juan; Ceregini, Andrea; Dagnino, FRANCESCA MARIA; Dimitriadis, Yannis; Earp, Jeffrey
Un servizio di Virtual Private Network per migliorare la sicurezza informatica e fornire supporto al personale dell'istituto
2020 Caruso Giovanni Paolo; Ceregini Andrea
AN EXPERIENTIAL LAB TO INCREASE TEACHERS' TECHNOLOGY SELF-EFFICACY
2019 V. Benigno; G. Caruso; A. Ceregini; S. Dodici; C. Fante; F. Ravicchio
Fostering reflection through automatic feedback in MOOCs: a strategy leveraging on participants' Self-Regulated Learning skills
2019 Persico, Donatella; Manganello, Flavio; Dagnino, FRANCESCA MARIA; Passarelli, Marcello; Pozzi, Francesca; Ceregini, Andrea; Caruso, Giovanni
The 4Ts Game to Develop Teachers' Competences for the Design of Collaborative Learning
2019 Andrea Ceregini; Donatella Persico; Francesca Pozzi; Luigi Sarti
Tecnologie dell'informazione e comunicazione e didattica del patrimonio culturale immateriale: opportunità e sfide
2018 Francesca Maria Dagnino; Francesca Pozzi; Andrea Ceregini; Anastasios Katos; Nikos Grammalidis
Designing Collaborative Learning Activities with an Augmented LD Tool
2017 Pozzi, F; Ceregini, A; Dagnino, FRANCESCA MARIA; F, M; Persico, D; Prieto, ; L, P; Sarti, ; L,
Supporting teachers' self- reflection and professional development with gamification
2017 Francesca Maria Dagnino; Francesca Pozzi; Andrea Ceregini; Flavio Manganello; Donatella Persico
Closing the "learning design lifecycle" with the Pedagogical Planner
2016 Pozzi, Francesca; Ceregini, Andrea; Dagnino, Francesca; Ott, Michela; Tavella, Mauro
Designing networked learning with 4Ts
2016 Pozzi, F; Ceregini, A; Persico, DONATELLA GIOVANNA; D,
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
#SELFIEPTKMOOC - Empowering your school's digital capacity: from reflection to innovation action plans | 1-gen-2022 | Bocconi, Stefania; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Ceregini, Andrea; Earp, Jeffrey; Malagoli, Chiara | |
Smartness dimensions in designing collaborative learning activities | 1-gen-2022 | Pozzi, F; Persico, D; Passarelli, M; Ceregini, A; Polsinelli, P; Bicocchi, M | |
Teacher Professional Development on Social Inclusion: The PLEIADE Approach | 1-gen-2022 | Persico, Donatella; Passarelli, Marcello; Dagnino, Francesca; Ceregini, Andrea; Manganello, Flavio; Pozzi, Francesca; Nikolova, Nikolina; Stefanov, Krassen; Anagnostou, Kleio; Georgieva, Tsvetelina; Kyriakides, Christos; Lonigro, Marilina | |
ANALISI E SINTESI DEI RISULTATI DI RICERCA DEL PROGETTO CLIPSO | 1-gen-2021 | Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE | |
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE :REPORT INTERMEDIO III ANNO | 1-gen-2021 | V. BENIGNO; G. CARUSO; A. CEREGINI; F. DAGNINO; E. DELLA MUTTA; C. FANTE; R. Tarello | |
Pleiade: A Playful and Participatory Approach to Teacher Professional Development on Social Inclusion | 1-gen-2021 | D. Persico; M. Passarelli; F. Dagnino; F. Manganello; F. Pozzi; A. Ceregini | |
Sito web dell' Istituto per le Tecnologie Didattiche | 1-gen-2021 | Todaro, G.; Caruso, G.; Ceregini, A.; Earp, J. | |
Automatic feedback, self-regulated learning and social comparison: a case study | 1-gen-2020 | Persico D; Passarelli M; Manganello F; Pozzi F; Dagnino; F M; Ceregini A; Caruso; A | |
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE: REPORT INTERMEDIO II ANNO | 1-gen-2020 | Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE | |
Feedback Automatico nei MOOC: Il Contributo della teoria sull'Autoregolazione dell'Apprendimento e delle Tecniche di Learning Analytics. | 1-gen-2020 | Persico D; Manganello F; Pozzi F; Dagnino; F M; Ceregini A; Caruso; A | |
Supporting and representing Learning Design with digital tools: in between guidance and flexibility | 1-gen-2020 | Pozzi, Francesca; I AsensioPerez, Juan; Ceregini, Andrea; Dagnino, FRANCESCA MARIA; Dimitriadis, Yannis; Earp, Jeffrey | |
Un servizio di Virtual Private Network per migliorare la sicurezza informatica e fornire supporto al personale dell'istituto | 1-gen-2020 | Caruso Giovanni Paolo; Ceregini Andrea | |
AN EXPERIENTIAL LAB TO INCREASE TEACHERS' TECHNOLOGY SELF-EFFICACY | 1-gen-2019 | V. Benigno; G. Caruso; A. Ceregini; S. Dodici; C. Fante; F. Ravicchio | |
Fostering reflection through automatic feedback in MOOCs: a strategy leveraging on participants' Self-Regulated Learning skills | 1-gen-2019 | Persico, Donatella; Manganello, Flavio; Dagnino, FRANCESCA MARIA; Passarelli, Marcello; Pozzi, Francesca; Ceregini, Andrea; Caruso, Giovanni | |
The 4Ts Game to Develop Teachers' Competences for the Design of Collaborative Learning | 1-gen-2019 | Andrea Ceregini; Donatella Persico; Francesca Pozzi; Luigi Sarti | |
Tecnologie dell'informazione e comunicazione e didattica del patrimonio culturale immateriale: opportunità e sfide | 1-gen-2018 | Francesca Maria Dagnino; Francesca Pozzi; Andrea Ceregini; Anastasios Katos; Nikos Grammalidis | |
Designing Collaborative Learning Activities with an Augmented LD Tool | 1-gen-2017 | Pozzi, F; Ceregini, A; Dagnino, FRANCESCA MARIA; F, M; Persico, D; Prieto, ; L, P; Sarti, ; L, | |
Supporting teachers' self- reflection and professional development with gamification | 1-gen-2017 | Francesca Maria Dagnino; Francesca Pozzi; Andrea Ceregini; Flavio Manganello; Donatella Persico | |
Closing the "learning design lifecycle" with the Pedagogical Planner | 1-gen-2016 | Pozzi, Francesca; Ceregini, Andrea; Dagnino, Francesca; Ott, Michela; Tavella, Mauro | |
Designing networked learning with 4Ts | 1-gen-2016 | Pozzi, F; Ceregini, A; Persico, DONATELLA GIOVANNA; D, |