CEREGINI, ANDREA

CEREGINI, ANDREA  

Istituto per le Tecnologie Didattiche - ITD - Sede Genova  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 31 (tempo di esecuzione: 0.082 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
#SELFIEPTKMOOC - Empowering your school's digital capacity: from reflection to innovation action plans 1-gen-2022 Bocconi, Stefania; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Ceregini, Andrea; Earp, Jeffrey; Malagoli, Chiara
Smartness dimensions in designing collaborative learning activities 1-gen-2022 Pozzi, F; Persico, D; Passarelli, M; Ceregini, A; Polsinelli, P; Bicocchi, M
Teacher Professional Development on Social Inclusion: The PLEIADE Approach 1-gen-2022 Persico, Donatella; Passarelli, Marcello; Dagnino, Francesca; Ceregini, Andrea; Manganello, Flavio; Pozzi, Francesca; Nikolova, Nikolina; Stefanov, Krassen; Anagnostou, Kleio; Georgieva, Tsvetelina; Kyriakides, Christos; Lonigro, Marilina
ANALISI E SINTESI DEI RISULTATI DI RICERCA DEL PROGETTO CLIPSO 1-gen-2021 Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE :REPORT INTERMEDIO III ANNO 1-gen-2021 V. BENIGNO; G. CARUSO; A. CEREGINI; F. DAGNINO; E. DELLA MUTTA; C. FANTE; R. Tarello
Pleiade: A Playful and Participatory Approach to Teacher Professional Development on Social Inclusion 1-gen-2021 D. Persico; M. Passarelli; F. Dagnino; F. Manganello; F. Pozzi; A. Ceregini
Sito web dell' Istituto per le Tecnologie Didattiche 1-gen-2021 Todaro, G.; Caruso, G.; Ceregini, A.; Earp, J.
Automatic feedback, self-regulated learning and social comparison: a case study 1-gen-2020 Persico D; Passarelli M; Manganello F; Pozzi F; Dagnino; F M; Ceregini A; Caruso; A
CLASSI IBRIDE PER LA SCUOLA IN OSPEDALE: REPORT INTERMEDIO II ANNO 1-gen-2020 Benigno, V; Caruso, G; Ceregini, A; Dagnino, F; DALLA MUTTA, Edoardo; R TARELLO, C FANTE
Feedback Automatico nei MOOC: Il Contributo della teoria sull'Autoregolazione dell'Apprendimento e delle Tecniche di Learning Analytics. 1-gen-2020 Persico D; Manganello F; Pozzi F; Dagnino; F M; Ceregini A; Caruso; A
Supporting and representing Learning Design with digital tools: in between guidance and flexibility 1-gen-2020 Pozzi, Francesca; I AsensioPerez, Juan; Ceregini, Andrea; Dagnino, FRANCESCA MARIA; Dimitriadis, Yannis; Earp, Jeffrey
Un servizio di Virtual Private Network per migliorare la sicurezza informatica e fornire supporto al personale dell'istituto 1-gen-2020 Caruso Giovanni Paolo; Ceregini Andrea
AN EXPERIENTIAL LAB TO INCREASE TEACHERS' TECHNOLOGY SELF-EFFICACY 1-gen-2019 V. Benigno; G. Caruso; A. Ceregini; S. Dodici; C. Fante; F. Ravicchio
Fostering reflection through automatic feedback in MOOCs: a strategy leveraging on participants' Self-Regulated Learning skills 1-gen-2019 Persico, Donatella; Manganello, Flavio; Dagnino, FRANCESCA MARIA; Passarelli, Marcello; Pozzi, Francesca; Ceregini, Andrea; Caruso, Giovanni
The 4Ts Game to Develop Teachers' Competences for the Design of Collaborative Learning 1-gen-2019 Andrea Ceregini; Donatella Persico; Francesca Pozzi; Luigi Sarti
Tecnologie dell'informazione e comunicazione e didattica del patrimonio culturale immateriale: opportunità e sfide 1-gen-2018 Francesca Maria Dagnino; Francesca Pozzi; Andrea Ceregini; Anastasios Katos; Nikos Grammalidis
Designing Collaborative Learning Activities with an Augmented LD Tool 1-gen-2017 Pozzi, F; Ceregini, A; Dagnino, FRANCESCA MARIA; F, M; Persico, D; Prieto, ; L, P; Sarti, ; L,
Supporting teachers' self- reflection and professional development with gamification 1-gen-2017 Francesca Maria Dagnino; Francesca Pozzi; Andrea Ceregini; Flavio Manganello; Donatella Persico
Closing the "learning design lifecycle" with the Pedagogical Planner 1-gen-2016 Pozzi, Francesca; Ceregini, Andrea; Dagnino, Francesca; Ott, Michela; Tavella, Mauro
Designing networked learning with 4Ts 1-gen-2016 Pozzi, F; Ceregini, A; Persico, DONATELLA GIOVANNA; D,