The increasingly widespread use of ICT is generating new methodological, educational and technological opportunities for the design and implementation of distance learning systems. New network architectures are leading to truly interactive learning with high level simulation and virtuality, and are facilitating the accessibility of web based resources to the disabled. The aim of the project is to explore these possibilities through the construction of an environment to be used for designing innovative distance learning courses, with special focus on the opportunities offered by satellite neworking and mobile learning.
Il crescente diffondersi delle ICT consente nuove possibilità metodologiche, didattiche e tecnologiche nella progettazione ed erogazione di interventi formativi a distanza. In particolare possono essere realizzate nuove infrastrutture di rete che aiutino una didattica realmente interattiva, con forte elementi di simulazione e di virtualità e che facilitino l'accesso alle risorse di rete da parte dei disabili. Il progetto intende proprio esplorare queste possibilità costruendo un ambiente in cui sia possibile progettare interventi FaD innovativi, in particolare studiando le possibilità oggi fornite dalle infrastrutture di rete satellitari e dal mobile-learning.
Polo Scientifico e Tecnologico nel settore delle ICT per la Didattica e l'Alta Formazione
Mario Allegra;Marco Arrigo;Giuseppe Chiazzese;Antonella Chifari;Onofrio Di Giuseppe;Giovanni Fulantelli;Simona Ottaviano;Luciano Seta;Paola Denaro
2003
Abstract
The increasingly widespread use of ICT is generating new methodological, educational and technological opportunities for the design and implementation of distance learning systems. New network architectures are leading to truly interactive learning with high level simulation and virtuality, and are facilitating the accessibility of web based resources to the disabled. The aim of the project is to explore these possibilities through the construction of an environment to be used for designing innovative distance learning courses, with special focus on the opportunities offered by satellite neworking and mobile learning.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


