OTTAVIANO, SIMONA
OTTAVIANO, SIMONA
Istituto per le Tecnologie Didattiche - ITD - Sede Secondaria Palermo
Analysing the impact of Artificial Intelligence on teacher-student interaction in the light of actor-network theory
2024 Perna, Salvatore; Allegra, Mario; Gentile, Manuel; Ottaviano, Simona; Pitrella, Vanessa; Re, Anna; Tosto, Crispino; Citta', Giuseppe
Artificial Intelligence for Personalized Learning in K-12 Education. A Scoping Review.
2024 Pitrella, Vanessa.; Perna, Salvatore.; Allegra, Mario.; Gentile, Manuel.; Ottaviano, Simona.; Re, Anna; Tosto, Crispino.; Città, Giuseppe
DO VISUAL THINKING STRATEGIES IMPROVE THE LEARNING EXPERIENCE?
2023 Pitrella, Vanessa; Re, Anna; Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Ottaviano, Simona
A TOOL TO FACILITATE THE DESIGN AND DEVELOPMENT OF DIALOGUE-BASED SERIOUS GAMES
2022 Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Ottaviano, Simona; Signa, Alessandro
Sito web del progetto DigiCAMP
2022 Todaro, Giovanni; Città, Giuseppe; Ottaviano, Simona
ADOPTING SERIOUS GAMES TO FACILITATE SCHOOL-WORK ALTERNATION DURING THE COVID19 EMERGENCY
2021 Signa, Alessandro; Citta, Giuseppe; Dal Grande, Valentina; Gentile, Manuel; La Guardia, Dario; Lo Presti, Fabrizio; Ottaviano, Simona; Perna, Salvatore; Allegra, Mario
BubbleMumble Kart: un Web Serious Game per l'apprendimento dei concetti di base legati alle vescicole extracellulari
2021 Mario Allegra; Antonella Bongiovanni; Giuseppe Città; Antonella Cusimano; Valentina Dal Grande; Manuel Gentile; Annamaria Kisslinger; Dario La Guardia; Giovanna Liguori; Fabrizio Lo Presti; Salvatore Perna; Sabrina Picciotto; Simona Ottaviano; Alessandro Signa
BubbleMumble Lab: un Mobile Serious Game per l'apprendimento dei concetti legati ai processi di estrazione e funzionalizzazione delle vescicole extracellulari
2021 Allegra, Mario; Bongiovanni, Antonella; Città, Giuseppe; Cusimano, Antonella; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Kisslinger, Annamaria; LA GUARDIA, Dario; Liguori, Giovanna; LO PRESTI, Fabrizio; Perna, Salvatore; Picciotto, Sabrina; Ottaviano, Simona; Signa, Alessandro
Pensiero Computazionale ed Embodied Cognition
2021 Città, Giuseppe; Allegra, Mario; Arrigo, Marco; Chiazzese, Giuseppe; Chifari, Antonella; DAL GRANDE, Valentina; LA GUARDIA, Dario; Merlo, Gianluca; Perna, Salvatore; Ottaviano, Simona; Seta, Luciano; Signa, Alessandro; Gentile, Manuel
The Role of Metaphor in Serious Games Design: the BubbleMumble Case Study
2021 Allegra, Mario; Bongiovanni, Antonella; Citta', Giuseppe; Cusimano, Antonella; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Kisslinger, Annamaria; LA GUARDIA, Dario; Liguori, GIOVANNA LUCIA; LO PRESTI, Fabrizio; Perna, Salvatore; Picciotto, Sabrina; Ottaviano, Simona; Sala, Carla; Signa, Alessandro
Analyzing Creativity in the Light of Social Practice Theory
2019 Citta', Giuseppe; Gentile, Manuel; Augello, Agnese; Ottaviano, Simona; Allegra, Mario; Dignum, Frank
DIGEN - Innovative Teacher Training (Digital Teacherpreneur)
2019 Gentile, Manuel; Allegra, Mario; DAL GRANDE, Valentina; LA GUARDIA, Dario; Ottaviano, Simona
DIGITAL INNOVATION FOR SOCIAL INCLUSION - AN EUROPEAN PERSPECTIVE ON ICT-BASED SECOND LANGUAGE LEARNING ACTIVITIES
2019 Città, G; Allegra, M; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, M; LA GUARDIA, Dario; Ottaviano, S
God save the nerd! Realtà aumentata al #mtdvercelli
2019 Ottaviano, Simona; Allegra, Mario; Arrigo, Marco; Città, Giuseppe; DAL GRANDE, Valentina; Farella, Marella; Gentile, Manuel; LA GUARDIA, Dario; Perna, Salvatore; Signa, Alessandro
GROUNDING L2 LEARNING IN SOCIAL PRACTICE THEORY: THE VIRGIL2 SERIOUS GAME
2019 Signa, A; Perna, S; La Rocca, M; Allegra, M; Citta, G; Dal Grande, V; Gentile, M; La Guardia, D; Ottaviano, Simona; S,
I mondi virtuali entrano a scuola: un ambiente per imparare la Fisica
2019 DAL GRANDE, Valentina; LA GUARDIA, Dario; Ottaviano, Simona; Gentile, Manuel; Allegra, Mario
Improve the Efficiency and the Attractiveness of Environmental Engineering and Waste Management Training with Game Based Virtual Reality -VR-WAMA
2019 LA GUARDIA, Dario; Allegra, Mario; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Ottaviano, Simona
Quando il gioco si fa serio: uManager
2019 Perna, Salvatore; Perna, Salvatore; Signa, Alessandro; Signa, Alessandro; Gentile, Manuel; Gentile, Manuel; Città, ; Citta', Giuseppe; Grande, Dal; DAL GRANDE, Valentina; Ottaviano, Simona; Ottaviano, Simona; Guardia, La; LA GUARDIA, Dario; Allegra, Mario; Allegra, Mario
Report on Learning in Virtual Worlds & Gamification
2019 LA GUARDIA, Dario; Allegra, Mario; Citta', Giuseppe; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Ottaviano, Simona; Perna, Salvatore; Signa, Alessandro
The effect of disposition to critical thinking on playing serious games
2019 Gentile, Manuel; Città, Giuseppe; Perna, Salvatore; Signa, Alessandro; Reale, Francesco; Dal Grande, Valentina; Ottaviano, Simona; La Guardia, Dario; Allegra, Mario
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Analysing the impact of Artificial Intelligence on teacher-student interaction in the light of actor-network theory | 1-gen-2024 | Perna, Salvatore; Allegra, Mario; Gentile, Manuel; Ottaviano, Simona; Pitrella, Vanessa; Re, Anna; Tosto, Crispino; Citta', Giuseppe | |
Artificial Intelligence for Personalized Learning in K-12 Education. A Scoping Review. | 1-gen-2024 | Pitrella, Vanessa.; Perna, Salvatore.; Allegra, Mario.; Gentile, Manuel.; Ottaviano, Simona.; Re, Anna; Tosto, Crispino.; Città, Giuseppe | |
DO VISUAL THINKING STRATEGIES IMPROVE THE LEARNING EXPERIENCE? | 1-gen-2023 | Pitrella, Vanessa; Re, Anna; Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Ottaviano, Simona | |
A TOOL TO FACILITATE THE DESIGN AND DEVELOPMENT OF DIALOGUE-BASED SERIOUS GAMES | 1-gen-2022 | Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Ottaviano, Simona; Signa, Alessandro | |
Sito web del progetto DigiCAMP | 1-gen-2022 | Todaro, Giovanni; Città, Giuseppe; Ottaviano, Simona | |
ADOPTING SERIOUS GAMES TO FACILITATE SCHOOL-WORK ALTERNATION DURING THE COVID19 EMERGENCY | 1-gen-2021 | Signa, Alessandro; Citta, Giuseppe; Dal Grande, Valentina; Gentile, Manuel; La Guardia, Dario; Lo Presti, Fabrizio; Ottaviano, Simona; Perna, Salvatore; Allegra, Mario | |
BubbleMumble Kart: un Web Serious Game per l'apprendimento dei concetti di base legati alle vescicole extracellulari | 1-gen-2021 | Mario Allegra; Antonella Bongiovanni; Giuseppe Città; Antonella Cusimano; Valentina Dal Grande; Manuel Gentile; Annamaria Kisslinger; Dario La Guardia; Giovanna Liguori; Fabrizio Lo Presti; Salvatore Perna; Sabrina Picciotto; Simona Ottaviano; Alessandro Signa | |
BubbleMumble Lab: un Mobile Serious Game per l'apprendimento dei concetti legati ai processi di estrazione e funzionalizzazione delle vescicole extracellulari | 1-gen-2021 | Allegra, Mario; Bongiovanni, Antonella; Città, Giuseppe; Cusimano, Antonella; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Kisslinger, Annamaria; LA GUARDIA, Dario; Liguori, Giovanna; LO PRESTI, Fabrizio; Perna, Salvatore; Picciotto, Sabrina; Ottaviano, Simona; Signa, Alessandro | |
Pensiero Computazionale ed Embodied Cognition | 1-gen-2021 | Città, Giuseppe; Allegra, Mario; Arrigo, Marco; Chiazzese, Giuseppe; Chifari, Antonella; DAL GRANDE, Valentina; LA GUARDIA, Dario; Merlo, Gianluca; Perna, Salvatore; Ottaviano, Simona; Seta, Luciano; Signa, Alessandro; Gentile, Manuel | |
The Role of Metaphor in Serious Games Design: the BubbleMumble Case Study | 1-gen-2021 | Allegra, Mario; Bongiovanni, Antonella; Citta', Giuseppe; Cusimano, Antonella; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Kisslinger, Annamaria; LA GUARDIA, Dario; Liguori, GIOVANNA LUCIA; LO PRESTI, Fabrizio; Perna, Salvatore; Picciotto, Sabrina; Ottaviano, Simona; Sala, Carla; Signa, Alessandro | |
Analyzing Creativity in the Light of Social Practice Theory | 1-gen-2019 | Citta', Giuseppe; Gentile, Manuel; Augello, Agnese; Ottaviano, Simona; Allegra, Mario; Dignum, Frank | |
DIGEN - Innovative Teacher Training (Digital Teacherpreneur) | 1-gen-2019 | Gentile, Manuel; Allegra, Mario; DAL GRANDE, Valentina; LA GUARDIA, Dario; Ottaviano, Simona | |
DIGITAL INNOVATION FOR SOCIAL INCLUSION - AN EUROPEAN PERSPECTIVE ON ICT-BASED SECOND LANGUAGE LEARNING ACTIVITIES | 1-gen-2019 | Città, G; Allegra, M; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, M; LA GUARDIA, Dario; Ottaviano, S | |
God save the nerd! Realtà aumentata al #mtdvercelli | 1-gen-2019 | Ottaviano, Simona; Allegra, Mario; Arrigo, Marco; Città, Giuseppe; DAL GRANDE, Valentina; Farella, Marella; Gentile, Manuel; LA GUARDIA, Dario; Perna, Salvatore; Signa, Alessandro | |
GROUNDING L2 LEARNING IN SOCIAL PRACTICE THEORY: THE VIRGIL2 SERIOUS GAME | 1-gen-2019 | Signa, A; Perna, S; La Rocca, M; Allegra, M; Citta, G; Dal Grande, V; Gentile, M; La Guardia, D; Ottaviano, Simona; S, | |
I mondi virtuali entrano a scuola: un ambiente per imparare la Fisica | 1-gen-2019 | DAL GRANDE, Valentina; LA GUARDIA, Dario; Ottaviano, Simona; Gentile, Manuel; Allegra, Mario | |
Improve the Efficiency and the Attractiveness of Environmental Engineering and Waste Management Training with Game Based Virtual Reality -VR-WAMA | 1-gen-2019 | LA GUARDIA, Dario; Allegra, Mario; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Ottaviano, Simona | |
Quando il gioco si fa serio: uManager | 1-gen-2019 | Perna, Salvatore; Perna, Salvatore; Signa, Alessandro; Signa, Alessandro; Gentile, Manuel; Gentile, Manuel; Città, ; Citta', Giuseppe; Grande, Dal; DAL GRANDE, Valentina; Ottaviano, Simona; Ottaviano, Simona; Guardia, La; LA GUARDIA, Dario; Allegra, Mario; Allegra, Mario | |
Report on Learning in Virtual Worlds & Gamification | 1-gen-2019 | LA GUARDIA, Dario; Allegra, Mario; Citta', Giuseppe; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Ottaviano, Simona; Perna, Salvatore; Signa, Alessandro | |
The effect of disposition to critical thinking on playing serious games | 1-gen-2019 | Gentile, Manuel; Città, Giuseppe; Perna, Salvatore; Signa, Alessandro; Reale, Francesco; Dal Grande, Valentina; Ottaviano, Simona; La Guardia, Dario; Allegra, Mario |