CHIFARI, ANTONELLA

CHIFARI, ANTONELLA  

Istituto per le Tecnologie Didattiche - ITD - Sede Genova  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 36 (tempo di esecuzione: 0.019 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
The BEHAVE application as a tool to monitor inclusive interventions for subjects with neurodevelopmental disorders 1-gen-2023 Gianluca Merlo; Antonella Chifari; Giuseppe Chiazzese; Paola Denaro; Noemi Firrera; Nicola Lo Savio; Simona Patti; Luisa Palmegiano; Davide Taibi;Luciano Seta
The Potential of AR Solutions for Behavioral Learning: A Scoping Review 1-gen-2022 Tosto, Crispino; Matin, Farzin; Seta, Luciano; Chiazzese, Giuseppe; Chifari, Antonella; Arrigo, Marco; Taibi, Davide; Farella, Mariella; Mangina, Eleni
A Systematic Review of Behavioral Interventions for Elementary School Children with Social, Emotional and Behavioral Difficulties: Contributions from Single-Case Research Studies 1-gen-2021 Sanchesferreira, M; Alves, S; Silveiramaia, M; Santos, M; Tosto, C; Chifari, A; Mcgee, C; Savio, Nl; Bilanin, S; Merlo, G
Distance learning during the first lockdown: impact on the family and its effect on students' engagement 1-gen-2021 Chifari, A; Allegra, M; Benigno, V; Caruso, G; Fulantelli, G; Gentile, M; Ferlino, L
Italian parents' perception about learning practices and educational effectiveness of remote schooling during the first lockdown 1-gen-2021 Gentile M.; Benigno V.; Caruso G.; Chifari A.; Ferlino L.; Fulantelli G.; Allegra M.
Exploring the effect of an augmented reality literacy programme for reading and spelling difficulties for children diagnosed with ADHD 1-gen-2020 Tosto, Crispino; Hasegawa, Tomonori; Mangina, Eleni; Chifari, Antonella; Treacy, Rita; Merlo, Gianluca; Chiazzese, Giuseppe
Le famiglie italiane e la didattica a distanza durante l'emergenza una prima riflessione 1-gen-2020 Benigno V; Caruso G; Chifari A; Ferlino L; Fulantelli G; Gentile M; Allegra M
Educational Robotics in Primary School: Measuring the Development of Computational Thinking Skills with the Bebras Tasks 1-gen-2019 Chiazzese, Giuseppe; Arrigo, Marco; Chifari, Antonella; Lonati, Violetta; Tosto, Crispino
Development and Validation of a Functional Behavioural Assessment Ontology to Support Behavioural Health Interventions 1-gen-2018 Merlo, Gianluca; Chiazzese, Giuseppe; Taibi, Davide; Chifari, Antonella
The WHAAM application: A tool to support the evidence-based practice in the functional behaviour assessment 1-gen-2018 Merlo, G; Chiazzese, G; Sanchesferreira, M; Chifari, A; Seta, L; Mcgee, C; Mirisola, A; Giammusso, I
A model for training parents and teachers of children with special needs 1-gen-2016 Sanchesferreira, Manuela; Chifari, Antonella; Silveiramaia, Monica; Chiazzese, Giuseppe; Santos, Miguel
Editorial 1-gen-2016 Seta, Luciano; Chifari, Antonella; Chiazzese, Giuseppe; Merlo, Gianluca
La tecnologia a supporto degli interventi comportamentali evidence-based per l'ADHD: l'applicazione WHAAM 1-gen-2016 Chifari A; Merlo G; Chiazzese G;Seta; L
Fostering online socio-cognitive identity 1-gen-2015 Benigno, V; Chifari, A
SMART Diary: uno strumento per promuovere il benessere socio-emotivo a scuola 1-gen-2015 Gianluca Merlo;Antonella Chifari
Adottare le tecnologie a scuola: una scala per rilevare gli atteggiamenti e le credenze degli insegnanti 1-gen-2014 Benigno, V; Chifari, A; Chiorri, C
Adattamento italiano della Intrapersonal Technology Integration Scale, uno strumento per misurare gli atteggiamenti degli insegnanti nei confronti delle TIC 1-gen-2013 Benigno V.; Chiorri C.; Chifari A.; Manca S.
A Reflection on Some Critical Aspects of Online Reading Comprehension 1-gen-2011 Chifari A.; Chiazzese G.; Seta L.; Merlo G.; Ottaviano S.; Allegra M.
Addestramenti metacognitivi: rassegna dei programmi tradizionali e linee guida per una implementazione web-based 1-gen-2011 Merlo, Gianluca; Ottaviano, Simona; Allegra, Mario; Chiazzese, Giuseppe; Chifari, Antonella; Lucianoseta,
Uno studio sulla relazione tra i sistemi regolatori, assessment e locomotion, e gruppi di apprendimento online 1-gen-2011 Mirisola, A; Benigno, V; Chifari, A