PANESI, SABRINA

PANESI, SABRINA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 45 (tempo di esecuzione: 0.259 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A Digital-Analogical Intervention Program Following a Play-Based Approach for Preschoolers: The Effects on Executive Functions and ADHD Symptoms in a Pilot Study 1-gen-2023 Panesi, Sabrina; Ferlino, Lucia
A Kit of apps to improve and assess executive functions and working memory capacity in preschoolers 1-gen-2020 Panesi, Sabrina; Freina, Laura; Ferlino, Lucia
APPS AND COLLECTIVE PLAYFUL ACTIVITIES TO FOSTER EXECUTIVE FUNCTIONS IN PRESCHOOLERS FOLLOWING AN INCLUSIVE APPROACH: A CASE STUDY 1-gen-2020 Panesi, Sabrina; Ferlino, Lucia; Podestà, Marta
Apps for Intervention in Executive Functions in Young Children: A Pilot Study 1-gen-2022 Panesi S; Freina L; Ferlino; L
BAMBINI IPOVEDENTI E APP: CONDIVIDERE INFORMAZIONI FORMALI E INFORMALI PER ORIENTARE LA SCELTA 1-gen-2020 Panesi, S; Caruso, GIOVANNI PAOLO; G, P; Ferlino, L; Dini, ; S,
Case Report: a playful digital-analogical rehabilitative intervention to enhance Working Memory Capacity and Executive Functions in a preschool child with autism 1-gen-2023 Panesi, Sabrina; Dotti, Marina; Ferlino, Lucia
CHOOSING APPS FOR REHABILITATION, LEARNING AND LEISURE ACTIVITIES INVOLVING VISUALLY-IMPAIRED CHILDREN 1-gen-2018 Panesi, Sabrina; Caruso, GIOVANNI PAOLO; Ferlino, Lucia; Dini, Silvia
Creare conoscenza condivisa sulle app usabili dai bambini ipovedenti: l'esperienza di Sharehab 1-gen-2017 Caruso, Gp; Dini, S; Ferlino, L; Panesi, S
DigCompEdu. Il quadro di riferimento europeo sulle competenze digitali dei docenti e dei formatori 1-gen-2018 Bocconi, S; Earp, J; Panesi, S
Disturbo dello spettro autistico e potenziamento delle funzioni esecutive e della memoria di lavoro con app e giochi analogici in età prescolare: uno studio di caso 1-gen-2021 Panesi, S; Dotti, M; Ferlino, Lucia; L,
E-book per promuovere le funzioni esecutive in età prescolare: uno studio pilota 1-gen-2021 Tarello R.; Panesi S.; Ferlino L.
ENHANCING EXECUTIVE FUNCTIONS IN PRESCHOOLERS: TECHNOLOGIES YES OR NOT? 1-gen-2021 Panesi S.; Ferlino L.
How to choose and use apps in children's visual rehabilitation 1-gen-2019 Cocchi, E; Dini, S; Caruso, G; Ferlino, L; Panesi, S
Knowledge about disability and inclusion: results from an online teachers' training program 1-gen-2023 Fabio Sacchi; Nicole Bianquin; Mabel Giraldo; Sabrina Panesi; Lucia Ferlino
La Competenza Digitale della Scuola: il Workshop Immersivo SELFIE 1-gen-2019 Bocconi, Stefania; Panesi, Sabrina; Earp, Jeffrey
La formazione inclusiva dei docenti a 30 anni dalla Legge n 104/1992. Studio esplorativo di un percorso formativo per la scuola sec. di II grado 1-gen-2022 Sacchi, Fabio; Giraldo, Mabel; Panesi, Sabrina; Bianquin, Nicole; Ferlino, Lucia
La pecorella di ShareFun: percorso scuola. GIOCHI ANALOGICI E DIGITALI PER PROMUOVERE LE FUNZIONI ESECUTIVE E LA MEMORIA DI LAVORO NEI BAMBINI DELLA SCUOLA DELL’INFANZIA 1-gen-2023 Panesi, Sabrina; Ferlino, Lucia
Leveraging the transversal rehabilitative potential of Apps for the young 1-gen-2019 Cocchi, E; Dini, S; Caruso, G; Earp, J; Ferlino, L; Panesi, S
Longitudinal approach for introducing programming in italian primary school 1-gen-2020 Chioccariello, Augusto; Bottino, Rosa; Panesi, Sabrina; Freina, Laura
ONLINE ENVIRONMENT TO SUPPORT THE INTERVENTION OF EXECUTIVE FUNCTIONS IN YOUNG CHILDREN: USER NEEDS IN A PILOT STUDY 1-gen-2022 Panesi, S; Ferlino, L; Caruso, Gp