PERNA, SALVATORE
PERNA, SALVATORE
Istituto per le Tecnologie Didattiche - ITD - Sede Secondaria Palermo
AI-Awareness: Fostering Teachers’ Awareness of Artificial Intelligence Through a Board Game
2025 Re, Anna; Citta, Giuseppe; Gentile, Manuel; Presti, Fabrizio Lo; Pitrella, Vanessa; Tosto, Crispino; Perna, Salvatore
3.1 PREVIEW Learning/Teaching HUB
2024 La Guardia, Dario; Perna, Salvatore; De Gregorio, Daniela; Pianese, Tommasina; D'Alterio, Diana; De Lorenzo, Antonio
3.3 PREVIEW Learning Resources
2024 De Gregorio, Daniela; La Guardia, Dario; Perna, Salvatore; Pianese, Tommasina; García Holgado, Lucía; Verdugo Castro, Sonia; María Pinto Llorente, Ana; De Lorenzo, Antonio; D'Alterio, Diana
AI for Creative Skill Development: A State-of-the-Art Analysis on Current Theories and Approaches
2024 LO PRESTI, Fabrizio; Tosto, Crispino; Gentile, Manuel; Citta', Giuseppe; Perna, Salvatore
Analysing the impact of Artificial Intelligence on teacher-student interaction in the light of actor-network theory
2024 Perna, Salvatore; Allegra, Mario; Gentile, Manuel; Ottaviano, Simona; Pitrella, Vanessa; Re, Anna; Tosto, Crispino; Citta', Giuseppe
Artificial Intelligence for Personalized Learning in K-12 Education. A Scoping Review.
2024 Pitrella, Vanessa.; Perna, Salvatore.; Allegra, Mario.; Gentile, Manuel.; Ottaviano, Simona.; Re, Anna; Tosto, Crispino.; Città, Giuseppe
Embodied Cognition in learning STEM disciplines. An overview on the role of spatial skills
2024 Re, Anna; Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Tosto, Crispino; Gentile, Manuel
Guidelines targeting game designers: SuperCyberKids Project Deliverable no. D4.3
2024 Manganello, F.; Perna, S.; Earp, J.; Citta', G.; Plintz, N.; Callaghan, P.; Kirna, C.; Gentile, M.
SuperCyberKids: Enhancing Cybersecurity Education in K-12 Through Digital Game-Based Learning
2024 Manganello, F.; Callaghan, P.; Citta', G.; Denaro, P.; Earp, J.; Fante, C.; Ifenthaler, D.; Kirna, C.; Laszlo, L. J.; Matteucci, I.; Perna, S.; Plintz, N.; Vaccarelli, A.; Gentile, M.
Training teachers towards an aware and competent use of AI in education
2024 Gentile, Manuel; Citta, Giuseppe; La Guardia, Dario; Perna, Salvatore; Allegra, Mario
DO VISUAL THINKING STRATEGIES IMPROVE THE LEARNING EXPERIENCE?
2023 Pitrella, Vanessa; Re, Anna; Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Ottaviano, Simona
Do we still need teachers? Navigating the paradigm shift of the teacher's role in the AI era
2023 Gentile, Manuel; Citta', Giuseppe; Perna, Salvatore; Allegra, Mario
La percezione dell’utilizzo dell’intelligenza artificiale nello svolgimento dei compiti a casa in un campione di insegnanti italiani
2023 Pitrella, Vanessa; Gentile, Manuel; Citta, Giuseppe; Re, Anna; Tosto, Crispino; Perna, Salvatore
SuperCyberKids Learning Framework (SCKLF): SuperCyberKids Project Deliverable 2.1
2023 Gentile, Manuel; Manganello, Flavio; Fante, Chiara; Earp, Jeffrey; Perna, Salvatore; Città, Giuseppe; Plintz, Nicolai
Toward a game-based cybersecurity training for young students: the SuperCyberKids project.
2023 Manganello, F.; Città, G.; Denaro, P.; Earp, J.; Fante, C.; Matteucci, I.; Perna, S.; Vaccarelli, A.; Gentile, M.
A TOOL TO FACILITATE THE DESIGN AND DEVELOPMENT OF DIALOGUE-BASED SERIOUS GAMES
2022 Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Ottaviano, Simona; Signa, Alessandro
BubbleMumble: A Serious Game for the Dissemination of Scientific Results in Secondary Schools
2022 Signa, Alessandro; Gentile, Manuel; Picciotto, Sabrina; Cusimano, Antonella; Perna, Salvatore
ADOPTING SERIOUS GAMES TO FACILITATE SCHOOL-WORK ALTERNATION DURING THE COVID19 EMERGENCY
2021 Signa, Alessandro; Citta, Giuseppe; Dal Grande, Valentina; Gentile, Manuel; La Guardia, Dario; Lo Presti, Fabrizio; Ottaviano, Simona; Perna, Salvatore; Allegra, Mario
BubbleMumble Kart: un Web Serious Game per l'apprendimento dei concetti di base legati alle vescicole extracellulari
2021 Mario Allegra; Antonella Bongiovanni; Giuseppe Città; Antonella Cusimano; Valentina Dal Grande; Manuel Gentile; Annamaria Kisslinger; Dario La Guardia; Giovanna Liguori; Fabrizio Lo Presti; Salvatore Perna; Sabrina Picciotto; Simona Ottaviano; Alessandro Signa
BubbleMumble Lab: un Mobile Serious Game per l'apprendimento dei concetti legati ai processi di estrazione e funzionalizzazione delle vescicole extracellulari
2021 Allegra, Mario; Bongiovanni, Antonella; Città, Giuseppe; Cusimano, Antonella; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Kisslinger, Annamaria; LA GUARDIA, Dario; Liguori, Giovanna; LO PRESTI, Fabrizio; Perna, Salvatore; Picciotto, Sabrina; Ottaviano, Simona; Signa, Alessandro
| Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
|---|---|---|---|
| AI-Awareness: Fostering Teachers’ Awareness of Artificial Intelligence Through a Board Game | 1-gen-2025 | Re, Anna; Citta, Giuseppe; Gentile, Manuel; Presti, Fabrizio Lo; Pitrella, Vanessa; Tosto, Crispino; Perna, Salvatore | |
| 3.1 PREVIEW Learning/Teaching HUB | 1-gen-2024 | La Guardia, Dario; Perna, Salvatore; De Gregorio, Daniela; Pianese, Tommasina; D'Alterio, Diana; De Lorenzo, Antonio | |
| 3.3 PREVIEW Learning Resources | 1-gen-2024 | De Gregorio, Daniela; La Guardia, Dario; Perna, Salvatore; Pianese, Tommasina; García Holgado, Lucía; Verdugo Castro, Sonia; María Pinto Llorente, Ana; De Lorenzo, Antonio; D'Alterio, Diana | |
| AI for Creative Skill Development: A State-of-the-Art Analysis on Current Theories and Approaches | 1-gen-2024 | LO PRESTI, Fabrizio; Tosto, Crispino; Gentile, Manuel; Citta', Giuseppe; Perna, Salvatore | |
| Analysing the impact of Artificial Intelligence on teacher-student interaction in the light of actor-network theory | 1-gen-2024 | Perna, Salvatore; Allegra, Mario; Gentile, Manuel; Ottaviano, Simona; Pitrella, Vanessa; Re, Anna; Tosto, Crispino; Citta', Giuseppe | |
| Artificial Intelligence for Personalized Learning in K-12 Education. A Scoping Review. | 1-gen-2024 | Pitrella, Vanessa.; Perna, Salvatore.; Allegra, Mario.; Gentile, Manuel.; Ottaviano, Simona.; Re, Anna; Tosto, Crispino.; Città, Giuseppe | |
| Embodied Cognition in learning STEM disciplines. An overview on the role of spatial skills | 1-gen-2024 | Re, Anna; Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Tosto, Crispino; Gentile, Manuel | |
| Guidelines targeting game designers: SuperCyberKids Project Deliverable no. D4.3 | 1-gen-2024 | Manganello, F.; Perna, S.; Earp, J.; Citta', G.; Plintz, N.; Callaghan, P.; Kirna, C.; Gentile, M. | |
| SuperCyberKids: Enhancing Cybersecurity Education in K-12 Through Digital Game-Based Learning | 1-gen-2024 | Manganello, F.; Callaghan, P.; Citta', G.; Denaro, P.; Earp, J.; Fante, C.; Ifenthaler, D.; Kirna, C.; Laszlo, L. J.; Matteucci, I.; Perna, S.; Plintz, N.; Vaccarelli, A.; Gentile, M. | |
| Training teachers towards an aware and competent use of AI in education | 1-gen-2024 | Gentile, Manuel; Citta, Giuseppe; La Guardia, Dario; Perna, Salvatore; Allegra, Mario | |
| DO VISUAL THINKING STRATEGIES IMPROVE THE LEARNING EXPERIENCE? | 1-gen-2023 | Pitrella, Vanessa; Re, Anna; Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Ottaviano, Simona | |
| Do we still need teachers? Navigating the paradigm shift of the teacher's role in the AI era | 1-gen-2023 | Gentile, Manuel; Citta', Giuseppe; Perna, Salvatore; Allegra, Mario | |
| La percezione dell’utilizzo dell’intelligenza artificiale nello svolgimento dei compiti a casa in un campione di insegnanti italiani | 1-gen-2023 | Pitrella, Vanessa; Gentile, Manuel; Citta, Giuseppe; Re, Anna; Tosto, Crispino; Perna, Salvatore | |
| SuperCyberKids Learning Framework (SCKLF): SuperCyberKids Project Deliverable 2.1 | 1-gen-2023 | Gentile, Manuel; Manganello, Flavio; Fante, Chiara; Earp, Jeffrey; Perna, Salvatore; Città, Giuseppe; Plintz, Nicolai | |
| Toward a game-based cybersecurity training for young students: the SuperCyberKids project. | 1-gen-2023 | Manganello, F.; Città, G.; Denaro, P.; Earp, J.; Fante, C.; Matteucci, I.; Perna, S.; Vaccarelli, A.; Gentile, M. | |
| A TOOL TO FACILITATE THE DESIGN AND DEVELOPMENT OF DIALOGUE-BASED SERIOUS GAMES | 1-gen-2022 | Perna, Salvatore; Citta, Giuseppe; Ottaviano, Simona; Signa, Alessandro | |
| BubbleMumble: A Serious Game for the Dissemination of Scientific Results in Secondary Schools | 1-gen-2022 | Signa, Alessandro; Gentile, Manuel; Picciotto, Sabrina; Cusimano, Antonella; Perna, Salvatore | |
| ADOPTING SERIOUS GAMES TO FACILITATE SCHOOL-WORK ALTERNATION DURING THE COVID19 EMERGENCY | 1-gen-2021 | Signa, Alessandro; Citta, Giuseppe; Dal Grande, Valentina; Gentile, Manuel; La Guardia, Dario; Lo Presti, Fabrizio; Ottaviano, Simona; Perna, Salvatore; Allegra, Mario | |
| BubbleMumble Kart: un Web Serious Game per l'apprendimento dei concetti di base legati alle vescicole extracellulari | 1-gen-2021 | Mario Allegra; Antonella Bongiovanni; Giuseppe Città; Antonella Cusimano; Valentina Dal Grande; Manuel Gentile; Annamaria Kisslinger; Dario La Guardia; Giovanna Liguori; Fabrizio Lo Presti; Salvatore Perna; Sabrina Picciotto; Simona Ottaviano; Alessandro Signa | |
| BubbleMumble Lab: un Mobile Serious Game per l'apprendimento dei concetti legati ai processi di estrazione e funzionalizzazione delle vescicole extracellulari | 1-gen-2021 | Allegra, Mario; Bongiovanni, Antonella; Città, Giuseppe; Cusimano, Antonella; DAL GRANDE, Valentina; Gentile, Manuel; Kisslinger, Annamaria; LA GUARDIA, Dario; Liguori, Giovanna; LO PRESTI, Fabrizio; Perna, Salvatore; Picciotto, Sabrina; Ottaviano, Simona; Signa, Alessandro |