OTTAVIANO, SIMONA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 34
EU - Europa 24
NA - Nord America 5
Totale 63
Nazione #
CN - Cina 19
IT - Italia 14
SG - Singapore 8
KR - Corea 5
US - Stati Uniti d'America 5
DE - Germania 4
FR - Francia 3
GB - Regno Unito 2
IN - India 2
FI - Finlandia 1
Totale 63
Città #
Guangzhou 15
Palermo 5
Seoul 5
Rome 4
Singapore 4
Boardman 3
Pforzheim 3
Bitonto 2
Dehradun 2
London 2
Reggio Calabria 2
Forest City 1
Helsinki 1
San Vito Chietino 1
Totale 50
Nome #
Tecnologie per la gestione della conoscenza 5
Laboratori di tecnologie didattiche: Esplorare Metodi e Tecnologie per l'Insegnamento e l'Apprendimento 4
The Role of Metaphor in Serious Games Design: the BubbleMumble Case Study 4
Assessing Social Skills in Online Cooperative Learning 3
Cognitive Web Annotation Using Multiple Sensory Channels 3
Astronomia e società, tra tradizione e innovazione tecnologica 2
REAL: Risorse Educative per l'Astronomia Laboratoriale 2
Sperimentare le tecnologie informatiche per la comunicazione in classe. 2
BubbleMumble Kart: un Web Serious Game per l'apprendimento dei concetti di base legati alle vescicole extracellulari 2
The effect of disposition to critical thinking on playing serious games 2
BubbleMumble Lab: un Mobile Serious Game per l'apprendimento dei concetti legati ai processi di estrazione e funzionalizzazione delle vescicole extracellulari 2
Gym2Learn A web annotation system to support metacognitive learning skills 2
Note taking with Gym2learn: helping students to use online text comprehension strategies 2
Astrokids INAF: l'evoluzione di un'esperienza per la diffusione dell'astronomia ai più piccoli 1
Guiding students to acquire strategies for Web Learning through Gym2Learn 1
VocalSearch: supporting blind people to have access to the Web 1
Mathemiamo: an online system for the comprehension of mathematical text 1
A Game Based Learning Model for Entrepreneurship Education 1
Using Agents to Simulate a Tourist Market in an Educational Game 1
Report di progettazione e realizzazione del secondo ciclo di sperimentazione del prototipo Mathemiamo 1
DIGEN - Innovative Teacher Training (Digital Teacherpreneur) 1
The effects of mental rotation on computational thinking 1
Analyzing Creativity in the Light of Social Practice Theory 1
A multimedial environment to train mathematical problem solving. 1
Vocalse@rch 1
Percorsi in rete per imparare a comprendere il testo dei problemi matematici 1
An Agent Based Approach to designing Serious Game: the PNPV case study 1
An Agent Based Methodology to Design Serious Game in Social Field 1
The role of disposition to critical thinking in digital game-based learning 1
I mondi virtuali entrano a scuola: un ambiente per imparare la Fisica 1
A Reflection on Some Critical Aspects of Online Reading Comprehension 1
God save the nerd! Realtà aumentata al #mtdvercelli 1
Towards accessible Mobile Learning 1
Using the educational potential mapper to design an adaptive serious game: The "uManager" case study 1
Gym2Learn: esperienze di apprendimento metacognitivo in rete 1
WORLD OF PHYSICS: AN IMMERSIVE 3D VIRTUAL ENVIRONMENT TO ASSIST STUDENTS IN PHYSICS EDUCATION 1
A constructivist teacher training model to design educational activities based on ICT 1
A metacognitive tool for web surfing 1
Pensiero Computazionale ed Embodied Cognition 1
A Reflection on Some Critical Aspects of Online Reading Comprehension 1
EDUCATIONAL POTENTIAL MAPPER - A SEMANTIC-BASED TOOL FOR ANALYSING AND DESIGNING SERIOUS GAMES 1
Totale 63
Categoria #
all - tutte 1.593
article - articoli 385
book - libri 38
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 138
Totale 2.154


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2023/202441 0 0 0 0 0 0 0 0 9 0 28 4
2024/202522 17 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 63